söndag, januari 24, 2010

foto ifrån dalsland



Söndag morgon sov vi till nio faktiskt. Det var änna gott och sova ut. Rester av smörgåstårtan var ju kvar också, så vi tog lite granna. Sedan bjöd vi in grannen på korv och mos. Så tog vi det.


Sedan for vi hemåt, skulle leverera hackkorven. Vi hoppade in hos Henkes syster och fick kaffe och kaka. Men det var fanimej 17 minus ute. Kan inte begripa vad kallt det var!

Sedan for vi över Ör och Assarbyn. Det var väldigt fint. Jag tog lite kort på vägen där också. Det var väldigt mysigt. Men nu känner jag mig lite frösen och lite trött. Nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen ärligt talat.

foto ifrån dalsland



Söndag morgon sov vi till nio faktiskt. Det var änna gott och sova ut. Rester av smörgåstårtan var ju kvar också, så vi tog lite granna. Sedan bjöd vi in grannen på korv och mos. Så tog vi det.


Sedan for vi hemåt, skulle leverera hackkorven. Vi hoppade in hos Henkes syster och fick kaffe och kaka. Men det var fanimej 17 minus ute. Kan inte begripa vad kallt det var!

Sedan for vi över Ör och Assarbyn. Det var väldigt fint. Jag tog lite kort på vägen där också. Det var väldigt mysigt. Men nu känner jag mig lite frösen och lite trött. Nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen ärligt talat.

lördag, januari 23, 2010

skulle vara pappas födelsedag



Vi tog och ringde till grannen och frågade om de ville ta kaffe för det fanns en halv tårta kvar. Men vi stack till Grums först och köpte hackkorv till Henkes jobbarkompis, han tyckte den såg så väldigt god ut.Så vi handlade 5 stycken i Grums. Sedan köpte vi en blomma till grannen som hjälpte mamma när pappa gick bort. Så hon fick en blomma hon tyckte om. Det var väldigt roligt faktiskt.


Sedan hem och slänga i sig smörgåstårta. Så for vi ut till Värmlandsnäs. Köpte en liten ros och ljus och satt hos pappa.

Han skulle ha fyllt 80 år idag. Det var lite jobbigt och så, men det gick ju an.

Sedan åkte vi till grannen vid våran sommarstuga. Hon bor ju året runt där. Det var lite lustigt, hon hade släktingar i Trollhättan som jag kände. Världen är liten. Hon bjöd på jättegoda våfflor. Smarrigt och gott var det, helt underbart.

Sedan var det hem och sätta sig och bara ta det lugnt. Änna skönt.


skulle vara pappas födelsedag



Vi tog och ringde till grannen och frågade om de ville ta kaffe för det fanns en halv tårta kvar. Men vi stack till Grums först och köpte hackkorv till Henkes jobbarkompis, han tyckte den såg så väldigt god ut.Så vi handlade 5 stycken i Grums. Sedan köpte vi en blomma till grannen som hjälpte mamma när pappa gick bort. Så hon fick en blomma hon tyckte om. Det var väldigt roligt faktiskt.


Sedan hem och slänga i sig smörgåstårta. Så for vi ut till Värmlandsnäs. Köpte en liten ros och ljus och satt hos pappa.

Han skulle ha fyllt 80 år idag. Det var lite jobbigt och så, men det gick ju an.

Sedan åkte vi till grannen vid våran sommarstuga. Hon bor ju året runt där. Det var lite lustigt, hon hade släktingar i Trollhättan som jag kände. Världen är liten. Hon bjöd på jättegoda våfflor. Smarrigt och gott var det, helt underbart.

Sedan var det hem och sätta sig och bara ta det lugnt. Änna skönt.


fredag, januari 22, 2010

mormors 90 årsdag


Jag gick upp vid fem och började dona här. Vattna blommor och göra i ordning alltihopa. Sedan iväg och hämta tårtor och allting till mormor. Sedan tog vi resan och for upp. Jag hade ju ingen telefon med mig och jag var jättenervös på vägen upp här. När vi kom upp till Säffle och precis hade handlat så ringer mamma. Nu har redan de första gästerna kommit! Kvart i elva och då hade dom kommit redan. Helt otroligt att dom kommer så tidigt för ett kalas! Ja, dom fick ju vänta en liten stund, så kom jag med smörgåstårtan och gräddtårtan och dom tyckte det var jättegott. Sedan när dom åkte stack jag ner och bytte kläder och fick på mig lite finare.


Sedan kom mormors syster och hade med sig sin dotter – det blir mammas kusin, och hennes man. Och prästen och grannarna kom.

Det var en jättetrevlig eftermiddag. Mormor tyckte det var jätteroligt när dom kom och sjöng för henne och detta. Det var en väldigt trevlig dag hon fick. Jag tyckte det var jätteroligt och göra detta men på kvällen var jag och Henke väldigt trötta.

mormors 90 årsdag


Jag gick upp vid fem och började dona här. Vattna blommor och göra i ordning alltihopa. Sedan iväg och hämta tårtor och allting till mormor. Sedan tog vi resan och for upp. Jag hade ju ingen telefon med mig och jag var jättenervös på vägen upp här. När vi kom upp till Säffle och precis hade handlat så ringer mamma. Nu har redan de första gästerna kommit! Kvart i elva och då hade dom kommit redan. Helt otroligt att dom kommer så tidigt för ett kalas! Ja, dom fick ju vänta en liten stund, så kom jag med smörgåstårtan och gräddtårtan och dom tyckte det var jättegott. Sedan när dom åkte stack jag ner och bytte kläder och fick på mig lite finare.


Sedan kom mormors syster och hade med sig sin dotter – det blir mammas kusin, och hennes man. Och prästen och grannarna kom.

Det var en jättetrevlig eftermiddag. Mormor tyckte det var jätteroligt när dom kom och sjöng för henne och detta. Det var en väldigt trevlig dag hon fick. Jag tyckte det var jätteroligt och göra detta men på kvällen var jag och Henke väldigt trötta.

torsdag, januari 21, 2010

hackkorv det är gött

Det var fullt upp och göra på jobbet. Jag åkte med Henke upp.


Så hade jag med mig lite hackkorv och åt på jobbet. Sedan gick jag till andra jobbet och hade möte. Sedan gick jag ju till Expertaffären i Trollhättan. Trodde ni de hade fått hem sin Dorotelefon? Nej! Iväg i buss till Överby – nej, dom hade ingen hemma. Va fan, jag fick ju åka i onödan ut. Varför kan inte telefonen vara på? Dom kan väl svara när man ringer till Expertaffären. De kunde ta en kort telefon så att man åtminstone slipper åka ut i onödan.

Jag fick i alla fall köpt godis till mormor men jag var riktigt sur. Sedan när jag kom hem så började jag packa och dona och göra i ordning för vi ska ju åka.

hackkorv det är gött

Det var fullt upp och göra på jobbet. Jag åkte med Henke upp.


Så hade jag med mig lite hackkorv och åt på jobbet. Sedan gick jag till andra jobbet och hade möte. Sedan gick jag ju till Expertaffären i Trollhättan. Trodde ni de hade fått hem sin Dorotelefon? Nej! Iväg i buss till Överby – nej, dom hade ingen hemma. Va fan, jag fick ju åka i onödan ut. Varför kan inte telefonen vara på? Dom kan väl svara när man ringer till Expertaffären. De kunde ta en kort telefon så att man åtminstone slipper åka ut i onödan.

Jag fick i alla fall köpt godis till mormor men jag var riktigt sur. Sedan när jag kom hem så började jag packa och dona och göra i ordning för vi ska ju åka.