Usch, vad veckan går fort! Man har vart ledig och haft det skönt. Jag har ju donat och städat.
Jag skrattade så gott här i morse. Jag gjorde i ordning frukost åt Henke.
Så han var så gullig och hämtade tidningen. Så gick jag och la mig i sängen och vet ni vad jag gjorde? Jag nös och jag nös och jag nös…!
Och det här trodde jag inte på, men min morfar gjorde såhär när jag var liten och jag glömmer det aldrig att jag skrattade åt morfar.
Sen gjorde mamma likadant. Jag trodde inte det kunde bli så av trycksvärta men jag nös 20 gånger här!
Ja, nu har jag bara ett fönster kvar här och putsa och så ska jag dammtorka. Sen ska jag upp till stora staden i dag och handla lite granna och göra i ordning. Så det blir lite full speed såhär, i morgon kommer främmat då. Jag ska göra i ordning här så det ska vara fint tänkte jag. Jag får se om jag hittar någon bra duk till ekbordet jag har också. Jag ska ha bilen sen i eftermiddag men jag ska ta bussen upp till stan och sen åka hem med bilen, så det blir gott också.
Ni får ha en trevlig helg!
fredag, oktober 30, 2009
God morgon, nu är det snart helg och alltihopa
Usch, vad veckan går fort! Man har vart ledig och haft det skönt. Jag har ju donat och städat.
Jag skrattade så gott här i morse. Jag gjorde i ordning frukost åt Henke.
Så han var så gullig och hämtade tidningen. Så gick jag och la mig i sängen och vet ni vad jag gjorde? Jag nös och jag nös och jag nös…!
Och det här trodde jag inte på, men min morfar gjorde såhär när jag var liten och jag glömmer det aldrig att jag skrattade åt morfar.
Sen gjorde mamma likadant. Jag trodde inte det kunde bli så av trycksvärta men jag nös 20 gånger här!
Ja, nu har jag bara ett fönster kvar här och putsa och så ska jag dammtorka. Sen ska jag upp till stora staden i dag och handla lite granna och göra i ordning. Så det blir lite full speed såhär, i morgon kommer främmat då. Jag ska göra i ordning här så det ska vara fint tänkte jag. Jag får se om jag hittar någon bra duk till ekbordet jag har också. Jag ska ha bilen sen i eftermiddag men jag ska ta bussen upp till stan och sen åka hem med bilen, så det blir gott också.
Ni får ha en trevlig helg!
Jag skrattade så gott här i morse. Jag gjorde i ordning frukost åt Henke.
Så han var så gullig och hämtade tidningen. Så gick jag och la mig i sängen och vet ni vad jag gjorde? Jag nös och jag nös och jag nös…!
Och det här trodde jag inte på, men min morfar gjorde såhär när jag var liten och jag glömmer det aldrig att jag skrattade åt morfar.
Sen gjorde mamma likadant. Jag trodde inte det kunde bli så av trycksvärta men jag nös 20 gånger här!
Ja, nu har jag bara ett fönster kvar här och putsa och så ska jag dammtorka. Sen ska jag upp till stora staden i dag och handla lite granna och göra i ordning. Så det blir lite full speed såhär, i morgon kommer främmat då. Jag ska göra i ordning här så det ska vara fint tänkte jag. Jag får se om jag hittar någon bra duk till ekbordet jag har också. Jag ska ha bilen sen i eftermiddag men jag ska ta bussen upp till stan och sen åka hem med bilen, så det blir gott också.
Ni får ha en trevlig helg!
torsdag, oktober 29, 2009
hembakade bullar
Tänk er att jag har nästan aldrig i hela mitt liv gjort bullar, för jag tycker att recepten har varit så svåra att förstå. Men nu har jag hittat en bok som jag inte har tittat i på länge, den är från 1994, Sju sorters kakor. Ur den gjorde jag vetebullar, grundrecept, men när jag blandade fyllningen tog jag i både kanel och kardemumma, och dom blev ju jättesmarriga! Och jag lyckades, jag kände mig helstolt idag, varför ska jag vara det? Men jag kände mig hedrad, att jag har klarat av att baka bullar! Så nu känner jag att jag kanske kan förstå recepten, på grund av att jag har sett på Leila, och andra bakrecept på tv. Sen har jag vågat fråga folk också, det känns väldigt gott att jag har vågat det.
Nu ska jag hänga upp gardinerna, jag köpte ju nya gröna gardiner, och så ska jag ha ett par andra framför, som min mamma var jättegullig och sydde upp åt mig. Så jag ska tacka henne med en liten blomma sen för att hon har gjort så här fint åt mig.
Ni får ha en fortsatt bra eftermiddag!
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag är helt förtvivlad, nu har jag blivit riktigt handikappad här. Fasen, jädra skit! Matberedaren började och ryka och brinna. Jag fick slänga den ut genom fönstret här. Nu är jag riktigt handikappad. Det var den bästa matberedaren, jag gör småkakor i och alltihopa. Fan nu gick den också sönder! Strykjärnet och matmixern har gått sönder här. Vad fasen, varför ska allting gå sönder just nu när jag behöver ha det? Skit! Jag önskar mig en matberedare. Jag vill ha det nu! Skit, skit!!
Nu ska jag hänga upp gardinerna, jag köpte ju nya gröna gardiner, och så ska jag ha ett par andra framför, som min mamma var jättegullig och sydde upp åt mig. Så jag ska tacka henne med en liten blomma sen för att hon har gjort så här fint åt mig.
Ni får ha en fortsatt bra eftermiddag!
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag är helt förtvivlad, nu har jag blivit riktigt handikappad här. Fasen, jädra skit! Matberedaren började och ryka och brinna. Jag fick slänga den ut genom fönstret här. Nu är jag riktigt handikappad. Det var den bästa matberedaren, jag gör småkakor i och alltihopa. Fan nu gick den också sönder! Strykjärnet och matmixern har gått sönder här. Vad fasen, varför ska allting gå sönder just nu när jag behöver ha det? Skit! Jag önskar mig en matberedare. Jag vill ha det nu! Skit, skit!!
hembakade bullar
Tänk er att jag har nästan aldrig i hela mitt liv gjort bullar, för jag tycker att recepten har varit så svåra att förstå. Men nu har jag hittat en bok som jag inte har tittat i på länge, den är från 1994, Sju sorters kakor. Ur den gjorde jag vetebullar, grundrecept, men när jag blandade fyllningen tog jag i både kanel och kardemumma, och dom blev ju jättesmarriga! Och jag lyckades, jag kände mig helstolt idag, varför ska jag vara det? Men jag kände mig hedrad, att jag har klarat av att baka bullar! Så nu känner jag att jag kanske kan förstå recepten, på grund av att jag har sett på Leila, och andra bakrecept på tv. Sen har jag vågat fråga folk också, det känns väldigt gott att jag har vågat det.
Nu ska jag hänga upp gardinerna, jag köpte ju nya gröna gardiner, och så ska jag ha ett par andra framför, som min mamma var jättegullig och sydde upp åt mig. Så jag ska tacka henne med en liten blomma sen för att hon har gjort så här fint åt mig.
Ni får ha en fortsatt bra eftermiddag!
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag är helt förtvivlad, nu har jag blivit riktigt handikappad här. Fasen, jädra skit! Matberedaren började och ryka och brinna. Jag fick slänga den ut genom fönstret här. Nu är jag riktigt handikappad. Det var den bästa matberedaren, jag gör småkakor i och alltihopa. Fan nu gick den också sönder! Strykjärnet och matmixern har gått sönder här. Vad fasen, varför ska allting gå sönder just nu när jag behöver ha det? Skit! Jag önskar mig en matberedare. Jag vill ha det nu! Skit, skit!!
Nu ska jag hänga upp gardinerna, jag köpte ju nya gröna gardiner, och så ska jag ha ett par andra framför, som min mamma var jättegullig och sydde upp åt mig. Så jag ska tacka henne med en liten blomma sen för att hon har gjort så här fint åt mig.
Ni får ha en fortsatt bra eftermiddag!
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag är helt förtvivlad, nu har jag blivit riktigt handikappad här. Fasen, jädra skit! Matberedaren började och ryka och brinna. Jag fick slänga den ut genom fönstret här. Nu är jag riktigt handikappad. Det var den bästa matberedaren, jag gör småkakor i och alltihopa. Fan nu gick den också sönder! Strykjärnet och matmixern har gått sönder här. Vad fasen, varför ska allting gå sönder just nu när jag behöver ha det? Skit! Jag önskar mig en matberedare. Jag vill ha det nu! Skit, skit!!
onsdag, oktober 28, 2009
vad gött henke är ledig idag
Jag vaknade tidigt, och vi åt en god frukost. Henke är ju ledig, så vi städade och hjälptes och att plocka lite. Så skulle jag åka ner till vårdcentralen och ta sprutan, men hupps, så var det slut på vaccinet där! Sen for jag till stan, för jag skulle på FMLS:s länsmöte idag. Så köpte jag mig en stavmixer och nya gardiner till vardagsrummet, och ett strykjärn. Så jag ska göra i ordning lite snyggt här i helgen, för vi ska ha kalas och så.
Vi hade möte och pratade lite grand. Det var väldigt trevligt och mysigt, det kändes jättebra.
Men ni får ha en bra kväll!
Vi hade möte och pratade lite grand. Det var väldigt trevligt och mysigt, det kändes jättebra.
Men ni får ha en bra kväll!
vad gött henke är ledig idag
Jag vaknade tidigt, och vi åt en god frukost. Henke är ju ledig, så vi städade och hjälptes och att plocka lite. Så skulle jag åka ner till vårdcentralen och ta sprutan, men hupps, så var det slut på vaccinet där! Sen for jag till stan, för jag skulle på FMLS:s länsmöte idag. Så köpte jag mig en stavmixer och nya gardiner till vardagsrummet, och ett strykjärn. Så jag ska göra i ordning lite snyggt här i helgen, för vi ska ha kalas och så.
Vi hade möte och pratade lite grand. Det var väldigt trevligt och mysigt, det kändes jättebra.
Men ni får ha en bra kväll!
Vi hade möte och pratade lite grand. Det var väldigt trevligt och mysigt, det kändes jättebra.
Men ni får ha en bra kväll!
tisdag, oktober 27, 2009
special dag
Jag vet inte vad jag ska säga idag egentligen, för jag gör inget speciellt. Väntar på att Henke ska komma hem tidigare. Han kommer väl hem vi ett-tiden, så ska vi äta och mysa och sådär. Men jag vet inte vad jag ska säga.
Det är ju min dag idag också, så får vi se vad som händer med den här dagen. I morgon är Henke ledig och så.Jag röjde ordentligt i köket här igår. Gud, vad jag slet!
Nu har jag bara vardagsrummet kvar. Jag skulle vilja ha en liten färgklick där. En grön matta skulle jag vilja ha därinne. Det skulle vara roligt att ha men jag vet inte om jag tröttnar på det. Jag har ju en grå soffa. Men jag gillar grönt. Vi får se.
Sen ska jag åka ner och ta sprutan också här, men jag vet inte om jag ska våga ta den överhuvudtaget…
Ni får ha en bra dag!
När Henke kom hem fick jag en överraskning. Jag fick ett jättestor blomfat av honom. Jättegulligt. Så gjorde vi kött, jag tycker det är så gott med tjockt, rent nötkött. Det tycker jag är mumsigt och himla gott. Så tog vi bearnaisesås till det, potatisgratäng och lite vin.
Så det köpte vi och gjorde i ordning och donade med här. Det kändes väldigt gott och många grattade mig på Facebook. Nu ska jag sätta mig och se på TV.
special dag
Jag vet inte vad jag ska säga idag egentligen, för jag gör inget speciellt. Väntar på att Henke ska komma hem tidigare. Han kommer väl hem vi ett-tiden, så ska vi äta och mysa och sådär. Men jag vet inte vad jag ska säga.
Det är ju min dag idag också, så får vi se vad som händer med den här dagen. I morgon är Henke ledig och så.Jag röjde ordentligt i köket här igår. Gud, vad jag slet!
Nu har jag bara vardagsrummet kvar. Jag skulle vilja ha en liten färgklick där. En grön matta skulle jag vilja ha därinne. Det skulle vara roligt att ha men jag vet inte om jag tröttnar på det. Jag har ju en grå soffa. Men jag gillar grönt. Vi får se.
Sen ska jag åka ner och ta sprutan också här, men jag vet inte om jag ska våga ta den överhuvudtaget…
Ni får ha en bra dag!
När Henke kom hem fick jag en överraskning. Jag fick ett jättestor blomfat av honom. Jättegulligt. Så gjorde vi kött, jag tycker det är så gott med tjockt, rent nötkött. Det tycker jag är mumsigt och himla gott. Så tog vi bearnaisesås till det, potatisgratäng och lite vin.
Så det köpte vi och gjorde i ordning och donade med här. Det kändes väldigt gott och många grattade mig på Facebook. Nu ska jag sätta mig och se på TV.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
