God morgon! Det är lördag, det är min dag idag. Och det känns… det kan kvitta vilken lördag det är. Det är många som tycker det är roligt att fira, men jag får kort, och det är Face-booksvänner som gratulerar mig, ingen som ringer, det är helt dött. Så jag gick upp, rev ur sängen, tvättade en maskin, diskade, prövade dammsugaren. Åh vilket sug den har, jag köpte en Miele, S80-serien, 8330, en vit, den var alltså suverän! Den sög upp bättre, det känns som man kan andas lite mer här inne nu. Så nu ska jag riva runt bakom möbler och allting här, och greja! Sen tog jag bussen ner till stan och gick in på Fidos och köpte kattsand. Det är toppen, faktiskt, jag kunde sätta i kattsanden i ”dramaten”, det var himla bra att slippa dra på tio kilo! Så gick jag bort till Ritz och tog mig en räkmacka och kaffe, jag satt i min ensamhet och firade mig själv. Sen gick jag in på Åhléns och köpte mig en vit skjorta, det var hundra kronors rabatt på den, 199 kronor. Jag kände mig helnöjd! Så gick jag hem och röjde kattlådan och dammsög färdigt.
Så tog jag bussen tillbaka till stan och tog mig en citylunch och en öl. Så blev min dag. Sen gick jag och la mig och fortsatte att läsa boken. Jag förstår många som är ensamma, det är inte roligt att bli äldre och så. Så är det.
lördag, oktober 27, 2012
fredag, oktober 26, 2012
ääh
Nu har den här veckan gått, jag har gjort mitt race, jobbat och tränat och gjort lite grand. Jag har inte orkat gjort så mycket i mitt liv, bara försökt komma över ytan, sköta mitt jobb och haft lite roligt på mitt jobb. Jag har försökt lägga mig tidigt på kvällen, men det har väl inte blivit sådär…
Nu är det fredag, och det är snart helg, det är väl underbart! Det ska bli gott att få vara ledig, vi får se vad som händer och fötter och sker.
Idag ska jag åka ut och lämna in min dator, den har ju pajat, det är ingenting som håller här! Dammsugaren håller inte, ääh säger jag bara! Ni får ha en bra fredag!
Det var ju jobbet, det gick sin gilla gång på fredan och alltihopa! Det var roligt, det var tungt att stänga dörren, ensamheten och alltihopa. Det är inte roligt, men det är ju roligt för eleverna att få ledigt några dagar och så. Jag tog mig en sväng ut till Överby med bussen, och bar den tunga datorn… så sprang jag och gjorde bankärenden innan, jag trodde jag skulle bli tossig när jag sprang och höll på!
Så lämnade jag in min dator, och dom tippade att det var en hårddisk som hade kraschat, det är inte så kul! Knappt ett år gammal dator! Sen gick jag in och tittade på dammsugare och så. Jag tycker dom har väldigt bra service, och väldigt trevliga människor där inne. Så tittade jag på dammsugare och kikade. Det är lite svårt nu, jag fick låna en dator, det är inte många som lånar ut en dator när man lämnar in en. ”Du ska få hemkört, det dröjer sex dagar.” ”Sex dagar”, sa jag, ”jag har en katt, jag måste dammsuga, jag har varit utan dammsugare en vecka.” Då frågade försäljaren en annan, om han kunde hjälpa till och köra hem dammsugaren privat, och det kunde han! Då slutade han inom en och en halv timme, så jag fick inte vara kvar direkt på Överby. Jag fick sticka iväg hem, men min väninna förstod inte detta. Men jag har inte lust att vänta ungefär sex dagar till för att få den jädra dammsugaren. När jag kom hem – då hade jag bara ätit pannbiff med smörgås på jobbet – jag kände mig vrålhungrig! Så jag ringde bort till kontrollanten och frågade om vi skulle äta en pizza ihop. Och det tog en jädra tid där borta på pizzerian, det var kö, det var ju lönehelg och alltihopa! Så vi åt en Jalla-jalla-pizza, den är jättegod, det var härligt! Jag gick och la mig, jag håller på och läser den här Förlåtelsen, den här danska boken.
Nu är det fredag, och det är snart helg, det är väl underbart! Det ska bli gott att få vara ledig, vi får se vad som händer och fötter och sker.
Idag ska jag åka ut och lämna in min dator, den har ju pajat, det är ingenting som håller här! Dammsugaren håller inte, ääh säger jag bara! Ni får ha en bra fredag!
Det var ju jobbet, det gick sin gilla gång på fredan och alltihopa! Det var roligt, det var tungt att stänga dörren, ensamheten och alltihopa. Det är inte roligt, men det är ju roligt för eleverna att få ledigt några dagar och så. Jag tog mig en sväng ut till Överby med bussen, och bar den tunga datorn… så sprang jag och gjorde bankärenden innan, jag trodde jag skulle bli tossig när jag sprang och höll på!
Så lämnade jag in min dator, och dom tippade att det var en hårddisk som hade kraschat, det är inte så kul! Knappt ett år gammal dator! Sen gick jag in och tittade på dammsugare och så. Jag tycker dom har väldigt bra service, och väldigt trevliga människor där inne. Så tittade jag på dammsugare och kikade. Det är lite svårt nu, jag fick låna en dator, det är inte många som lånar ut en dator när man lämnar in en. ”Du ska få hemkört, det dröjer sex dagar.” ”Sex dagar”, sa jag, ”jag har en katt, jag måste dammsuga, jag har varit utan dammsugare en vecka.” Då frågade försäljaren en annan, om han kunde hjälpa till och köra hem dammsugaren privat, och det kunde han! Då slutade han inom en och en halv timme, så jag fick inte vara kvar direkt på Överby. Jag fick sticka iväg hem, men min väninna förstod inte detta. Men jag har inte lust att vänta ungefär sex dagar till för att få den jädra dammsugaren. När jag kom hem – då hade jag bara ätit pannbiff med smörgås på jobbet – jag kände mig vrålhungrig! Så jag ringde bort till kontrollanten och frågade om vi skulle äta en pizza ihop. Och det tog en jädra tid där borta på pizzerian, det var kö, det var ju lönehelg och alltihopa! Så vi åt en Jalla-jalla-pizza, den är jättegod, det var härligt! Jag gick och la mig, jag håller på och läser den här Förlåtelsen, den här danska boken.
söndag, oktober 21, 2012
upp och ned
Nu är helgen snart slut. På fredagen var jag hos kontrollanten, vi delade på en pizza och satt och tjôtade och pratade och så där. Det var lite trevligt, tiden gick, och fredan gick.
På lördan hade jag bokat tvättstugan, och donade med det. Jag tvättade fyra maskiner, och städade balkongen. Jag känner mig riktigt nöjd att jag har gjort det. Dammsugar-munstyckshållaren är trasig, jag trodde Miele skulle hålla lite bättre, men det gjorde det väl inte då. Så var jag borta och fikade hos en kompis på kvällen och gick lite vilse, jag hittar inte så bra här i stadsdelarna. Men jag kom dit, och blev följd hem, så det gick väldigt bra.
Varför vaknar man så tidigt på en söndagmorgon? Jag fattar inte att man gör det. Men vi får se vad som händer här under dagen, kontrollanten skall komma och äta och så där. Jag får sticka iväg till mataffären här nu.
På lördan hade jag bokat tvättstugan, och donade med det. Jag tvättade fyra maskiner, och städade balkongen. Jag känner mig riktigt nöjd att jag har gjort det. Dammsugar-munstyckshållaren är trasig, jag trodde Miele skulle hålla lite bättre, men det gjorde det väl inte då. Så var jag borta och fikade hos en kompis på kvällen och gick lite vilse, jag hittar inte så bra här i stadsdelarna. Men jag kom dit, och blev följd hem, så det gick väldigt bra.
Varför vaknar man så tidigt på en söndagmorgon? Jag fattar inte att man gör det. Men vi får se vad som händer här under dagen, kontrollanten skall komma och äta och så där. Jag får sticka iväg till mataffären här nu.
fredag, oktober 19, 2012
Pang så är det redan fredag!
Vad veckan går fort! Men jag har varit väldigt seg och trött, helt slut i kroppen och alltihop!
Jag har till och med testat att var idrottslärare! Det var ju för att dom ville ha jympa, och då sa jag ”OK!” Annars hade jag inte gjort det frivilligt, om man säger så. Jag är allt-i-allo på jobbet, jag tycket det är roligt. Det är ett inspirerande jobb.
Men när jag stänger dörren hemma så är det tyst, ingen som hör av sig. Tyst och ensamt, det blir det verkligen. Helgerna är väl inte så roliga, men det goaste med helgerna är att få sova och slappa och inte göra nånting.
Jag skulle egentligen gå ut och slänga tidningar, men jag orkade inte igår, det bara regnade. Jag var trött när jag kom hem, jag gick och småplockade hemma lite grand. Jag gjorde inte så mycket, kelade med lilla Zaffi och såna saker. Vi får se vad som kommer att hända. Ni får ha en trevlig dag!
Jag har till och med testat att var idrottslärare! Det var ju för att dom ville ha jympa, och då sa jag ”OK!” Annars hade jag inte gjort det frivilligt, om man säger så. Jag är allt-i-allo på jobbet, jag tycket det är roligt. Det är ett inspirerande jobb.
Men när jag stänger dörren hemma så är det tyst, ingen som hör av sig. Tyst och ensamt, det blir det verkligen. Helgerna är väl inte så roliga, men det goaste med helgerna är att få sova och slappa och inte göra nånting.
Jag skulle egentligen gå ut och slänga tidningar, men jag orkade inte igår, det bara regnade. Jag var trött när jag kom hem, jag gick och småplockade hemma lite grand. Jag gjorde inte så mycket, kelade med lilla Zaffi och såna saker. Vi får se vad som kommer att hända. Ni får ha en trevlig dag!
onsdag, oktober 17, 2012
instängde
Denna veckan har man bara jobbat tränat och lagat mat. Det enda stolleprovet jag har gjort denna veckan är att jag stängde in Zaffi i badrummet när jag gick till jobbet. Det var lite synd om henne, men hon sprang direkt till sin toalett när jag kom hem.
Det har varit mycket och det har varit intressant på jobbet och allting. Fantasin med matlagningen …det blev väl inte så roligt heller. Så får man lite små sms, det är lite kul. Vi får väl se vad det blir av det, men jag har inga stora förväntningar överhuvudtaget, så är det. Vi får se. Barna har snart höstlov här. Det är bara en vecka kvar. Det ska bli underbart att kunna få röja upp här på rummet och göra i ordning. Ni får ha det så bra!
Det har varit mycket och det har varit intressant på jobbet och allting. Fantasin med matlagningen …det blev väl inte så roligt heller. Så får man lite små sms, det är lite kul. Vi får väl se vad det blir av det, men jag har inga stora förväntningar överhuvudtaget, så är det. Vi får se. Barna har snart höstlov här. Det är bara en vecka kvar. Det ska bli underbart att kunna få röja upp här på rummet och göra i ordning. Ni får ha det så bra!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)