fredag, oktober 26, 2012

ääh

Nu har den här veckan gått, jag har gjort mitt race, jobbat och tränat och gjort lite grand. Jag har inte orkat gjort så mycket i mitt liv, bara försökt komma över ytan, sköta mitt jobb och haft lite roligt på mitt jobb. Jag har försökt lägga mig tidigt på kvällen, men det har väl inte blivit sådär…

 Nu är det fredag, och det är snart helg, det är väl underbart! Det ska bli gott att få vara ledig, vi får se vad som händer och fötter och sker. 

Idag ska jag åka ut och lämna in min dator, den har ju pajat, det är ingenting som håller här! Dammsugaren håller inte, ääh säger jag bara! Ni får ha en bra fredag!


 Det var ju jobbet, det gick sin gilla gång på fredan och alltihopa! Det var roligt, det var tungt att stänga dörren, ensamheten och alltihopa. Det är inte roligt, men det är ju roligt för eleverna att få ledigt några dagar och så. Jag tog mig en sväng ut till Överby med bussen, och bar den tunga datorn… så sprang jag och gjorde bankärenden innan, jag trodde jag skulle bli tossig när jag sprang och höll på!
 Så lämnade jag in min dator, och dom tippade att det var en hårddisk som hade kraschat, det är inte så kul! Knappt ett år gammal dator! Sen gick jag in och tittade på dammsugare och så. Jag tycker dom har väldigt bra service, och väldigt trevliga människor där inne. Så tittade jag på dammsugare och kikade. Det är lite svårt nu, jag fick låna en dator, det är inte många som lånar ut en dator när man lämnar in en. ”Du ska få hemkört, det dröjer sex dagar.” ”Sex dagar”, sa jag, ”jag har en katt, jag måste dammsuga, jag har varit utan dammsugare en vecka.” Då frågade försäljaren en annan, om han kunde hjälpa till och köra hem dammsugaren privat, och det kunde han! Då slutade han inom en och en halv timme, så jag fick inte vara kvar direkt på Överby. Jag fick sticka iväg hem, men min väninna förstod inte detta. Men jag har inte lust att vänta ungefär sex dagar till för att få den jädra dammsugaren. När jag kom hem – då hade jag bara ätit pannbiff med smörgås på jobbet – jag kände mig vrålhungrig! Så jag ringde bort till kontrollanten och frågade om vi skulle äta en pizza ihop. Och det tog en jädra tid där borta på pizzerian, det var kö, det var ju lönehelg och alltihopa! Så vi åt en Jalla-jalla-pizza, den är jättegod, det var härligt! Jag gick och la mig, jag håller på och läser den här Förlåtelsen, den här danska boken.

Inga kommentarer: