Att skjuta upp saker till morgondagen är en vana många av oss delar. Vissa saker kan vänta, men ibland tvingas vi hantera problem direkt – särskilt när de påverkar vår vardag.
Nyligen försökte jag kontakta Telenors kundtjänst på grund av ett problem med mitt abonnemang. Efter att ha väntat i telefonkön i över 60 minuter utan svar blev jag frustrerad. Jag försökte igen flera gånger under arbetsdagen men möttes återigen av långa väntetider. När jag väl kom fram blev samtalet abrupt avslutat innan mitt ärende var löst, vilket lämnade mig ännu mer frustrerad och ledsen.
Efter flera försök fick jag till slut hjälp av en medarbetare som faktiskt löste problemet – men det tog tid och energi som jag egentligen hade velat lägga på något annat.
Jag är inte ensam om denna upplevelse. Andra kunder har också rapporterat om långa väntetider och svårigheter att nå Telenors kundtjänst. Visst kan företag ha perioder av hög belastning, men det borde inte betyda att kunder ska behöva kämpa för att få grundläggande service. Effektiv och empatisk kundservice är avgörande för att behålla kundernas förtroende och lojalitet.
Förhoppningsvis kommer Telenor att vidta åtgärder för att förbättra sin kundtjänst och minska väntetiderna, så att kunder slipper känna sig ignorerade eller oviktiga.
Lördag och en paus från bekymmer
Nu är det i alla fall lördag, och jag orkar inte ta tag i så mycket hemma – det får vänta till imorgon. Istället tog vi en sväng till gatuköket och köpte kebab med mos. Efter det gick jag in på caféet och köpte varsin semla.
Jag fick också hjälp med att skriva en motion som jag tycker är viktig. Det känns skönt att kunna göra något konstruktivt, även om vissa saker tar längre tid än planerat.
Jag hoppas att telebolaget skärper sig och börjar visa mer lojalitet gentemot sina kunder. Ingen ska behöva slösa bort sin tid på att jaga en kundtjänst som borde finnas där för att hjälpa.
Men just nu tänker jag inte grubbla mer över det – idag är en dag för att ta det lugnt och skjuta upp resten till imorgon.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar