Januari har alltid haft en särskild plats i mitt hjärta. Det är inte bara en månad för nystart, utan också en tid då jag tänker lite extra på min fosterpappa och mormor. De skulle ha fyllt år nu i januari om de fortfarande hade varit med oss.
Det är märkligt hur vissa månader bär på så mycket minnen. Jag kan fortfarande känna doften av något min mormor brukade baka, eller höra min fosterpappas skratt när vi satt tillsammans vid köksbordet. Ibland känns det som att de är nära, även om det gått tid sedan de lämnade oss.
Jag försöker hålla fast vid de fina stunderna. Kanske baka något som påminner om mormor, eller tända ett ljus och låta tankarna vandra till alla gånger vi firade deras födelsedagar. Det behöver inte vara stort, men det känns viktigt att ge dem en stund av min tid – som ett sätt att hålla dem levande i mitt hjärta.
Januari är för mig inte bara början på ett nytt år, utan också en påminnelse om kärlek, saknad och tacksamhet. Och på något sätt gör det mig varm inombords.
Finns det någon i ditt liv som du tänker lite extra på den här tiden på år

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar