Denna helg har verkligen varit både fin och välbehövlig. I fredags var jag hemma hos min vän, som bjöd på falukorv och potatis med morotsstuvning – en riktig klassiker. Det finns något så tröstande i enkel mat lagad med omtanke. Kvällen blev lugn, och vi satt länge och pratade om allt möjligt. Enkelheten i både maten och sällskapet gjorde att allt kändes extra varmt och familjärt.
Lördagen började med en härlig frukost – det är mysigt att bli ompysslad ibland. Vi tog oss tid att fixa småsaker som både min vän och jag skjutit upp, och det var skönt att få det gjort. Men höjdpunkten för dagen var utan tvekan teaterbesöket på Endorfin. Vi såg Familjen Addams – Musikalen, och vilken upplevelse det var! Musiken var fängslande, humorn träffsäker och hela föreställningen bjöd på en underbar atmosfär. Det var länge sedan jag var på teater, och under kvällen insåg jag hur mycket jag faktiskt saknat det. Att få sitta där och skratta och ryckas med av skådespelet kändes som en riktig energiboost.
Helgens sista dag gjorde jag kasslerlåda med potatis och grönsaker, med massor av grädde i gratängen. Jag bjöd in min vän på middag, och vi njöt av ännu en mysig kväll tillsammans.
Den här helgen har verkligen varit fylld av små guldkorn och mysiga stunder. Det känns fint att kunna bära med sig glädjen från dessa dagar när vardagen drar igång igen. Ibland är det de där små sakerna – som en middag med en vän eller ett teaterbesök – som gör störst skillnad. Och när det blir grått och tungt, vet jag att jag kan plocka fram dessa minnen och le åt dem.
Nu ser jag fram emot en ny vecka, med lite mer energi i ryggen och ett leende på läpparna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar