tisdag, december 17, 2024

Var med och gör skillnad – engagera dig i Dyslexiförbundet Ungdom



Jag minns hur det var att vara ung och känna att jag var ensam om mina utmaningar med dyslexi. Att kämpa i skolan, läsa långsamt och ibland känna att jag inte riktigt passade in. Men jag har också lärt mig att vi som har dyslexi har något unikt – vi är envisa, kreativa och hittar alltid våra egna lösningar.


Nu vill jag uppmana dig som ung att våga ta plats, våga engagera dig och våga visa vem du är. Dyslexiförbundets ungdomsverksamhet är en plats där du kan möta andra som förstår exakt vad du går igenom. Till sammans kan vi skapa förändring, inte bara för oss själva utan också för framtida generationer.


Varför ska du bli aktiv?


För att det är roligt, lärorikt och ger dig nya vänner! Du får möjlighet att:

Vara med och påverka hur samhället ser på dyslexi.

Delta i roliga aktiviteter och evenemang.

Lära dig om föreningsliv och utvecklas som person.


Jag önskar att jag hade vågat tidigare. Att jag hade förstått vilken kraft som finns i att vara med i en gemenskap. När vi står tillsammans, blir våra röster starkare och vårt budskap tydligare. Dyslexi är inget hinder – det är en del av oss, och vi kan använda våra erfarenheter för att hjälpa varandra och inspirera andra.


Så våga ta steget! Hör av dig till Dyslexiförbundet Ungdom, gå med i aktiviteter, ställ frågor och bidra med dina idéer. Du har så mycket att ge, och vi behöver just dig!


Tillsammans kan vi göra skillnad. Våga vara med!


Inga kommentarer: