✨
✨ Att driva en enskild firma är verkligen ingen lätt uppgift. Idag har jag suttit i flera timmar med olika myndigheter. Jag har dessutom tvingats göra en anmälan om ofredande mot mig. Det känns som om det alltid är något nytt att hantera – nya regler, nya krav och fler papper att fylla i.
Ibland undrar jag vad som händer i världen. Det finns så många olika människor – vissa visar empati och stöd, medan andra verkar göra allt för att ställa till det för andra. Jag känner mig helt dränerad på energi. I sådana stunder är jag otroligt tacksam för de vänner jag har, de som alltid finns där och hjälper mig att tolka texter eller bara lyssnar när jag behöver ventilera.
Idag bestämde jag mig för att släppa taget om allt som drar ner mig. Jag sopar bort både negativa tankar och människor som inte vill mig väl. Det känns som ett steg i rätt riktning – att rensa ut och ge plats åt det som faktiskt betyder något.
Det är inte alltid lätt att hålla huvudet högt när motgångarna kommer, men jag påminner mig själv om varför jag började. Jag valde det här för att jag tror på det jag gör. Och även om vägen ibland känns lång och krokig, vet jag att jag inte är ensam. Jag har mina vänner, och jag har min styrka.
Imorgon är en ny dag, och jag tänker ta mig an den med ny kraft. Tills dess ska jag unna mig något gott, tända ett ljus och njuta av en lugn kväll. De små stunderna gör livet lite lättare – och just nu känns det faktiskt ganska bra.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar