Ibland känns det verkligen som om kroppen bara säger ifrån – “Nu räcker det.” Inatt var en sådan natt. Det var som om jag hade åkt över en ångvält – smärtan fanns överallt. Kanske inte så konstigt, med tanke på hur mycket jag gått och burit på de senaste dagarna. Vi har äntligen hyrt en busschaufför och buss till luciatåget, vilket känns som en lättnad efter allt slit.
Men som tur är finns det också ljusglimtar! Musiklinjen levererade underbara luciasånger som verkligen värmde själen. Vilken glädje det gav mig att lyssna på deras klara röster och känna julstämningen sprida sig. Det var en påminnelse om att det alltid finns något fint att hålla fast vid, även när kroppen säger stopp.
Idag, lördag morgon, känns det som en ny start. Vad kan vara bättre än att börja dagen med att ge min älskling kaffe och vaniljkaka? Det är just de små sakerna som gör livet lite härligare och får vardagen att kännas speciell.
Strax ska jag möta en av mina goda väninnor och bege mig till en julmarknad. Jag ser verkligen fram emot att få göra något annat än att springa runt och stressa över allt möjligt. Att bara strosa runt, njuta av doften av glögg och pepparkakor, och ta in stämningen – det är precis vad jag behöver just nu.
Jag hoppas att ni också får en riktigt härlig lördag, fylld med värme, glädje och lite magi från julen som snart är här. Ta hand om er och njut av stunden!
/En tacksam och hoppfull själ

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar