onsdag, september 18, 2024

Inspirationsmöte igår – en energikick!


går kväll hade vi vårt inspirationsmöte, och det gav mig verkligen mycket energi! Efter mötet kände jag mig så motiverad att jag direkt började röja upp lite hemma. Det var skönt att få undan saker som legat och väntat ett tag, och jag kände mig riktigt nöjd efteråt. Det är så härligt när man får saker gjorda och känner att energin flödar.

 

Men när jag vaknade i morse var jag riktigt trött. Gårdagens energi hade tydligen tagit slut, och det var lite svårare att komma igång idag. Trots det var det bara att ta tjuren vid hornen och starta dagen med lite gröt och ett leende. Ibland får man bara kämpa sig igenom tröttheten, och när dagen väl är igång känns det oftast bättre.

 

Snart är det dessutom dags för Bok- och Biblioteksmässan i Göteborg, en av höstens stora höjdpunkter. Dyslexiförbundet kommer att vara på plats för 30:e året, och det ser jag verkligen fram emot! Det är alltid en inspirerande upplevelse att träffa så många människor som brinner för läsning, skrivande och tillgänglighet. Mässan är en viktig mötesplats för alla som arbetar för att främja kunskap och förståelse kring dyslexi.

 

Glöm inte heller att vecka 41 är den europeiska dyslexiveckan. Årets tema är "Rätten att utvecklas genom hela livet", vilket jag tycker är oerhört viktigt. Det är något som gäller alla, oavsett ålder eller förutsättningar. Under veckan kommer det att finnas många olika aktiviteter runt om i landet, från föreläsningar till workshops. Jag ser verkligen fram emot att delta och lära mig ännu mer om hur vi kan skapa ett mer inkluderande samhälle för alla.

 

Detta var lite information om vad som händer både lokalt och på nationell nivå kring dyslexi. Vill du veta mer, gå gärna in på Dyslexiförbundets hemsida och läs om alla spännande initiativ.

Nu ska jag jobba fram till klockan fyra idag. Jag hoppas också kunna fortsätta mitt mål att förbättra mitt hem, men vi får se hur mycket energi som finns kvar efter arbetsdagen!

 


Inga kommentarer: