fredag, september 20, 2024

Fredagskänslan: Längtan efter ledighet och små äventyr

 Äntligen fredag!  Känslan är underbar, och jag längtar efter att få en sovmorgon och vara ledig i två dagar. Nu måste jag dock fokusera på jobbet, och klockan är redan strax före sju. Det är viktigt att ta en kopp kaffe och småprata med kollegorna.

Det känns väldigt bra, och jag har precis packat färdigt för att åka till min älskling. Jag gick upp tidigt och gjorde i ordning havregrynsgröt – vem kokar potatis på morgonen egentligen? Men jag kokade ändå potatis. Jag rotade också fram en matlåda med kålpudding från frysen. Tur att jag har lagat lite extra och lagt i frysen. Egentligen är jag inte så förtjust i fryst mat, men igår städade jag ordentligt hemma, packade och planerade inför helgen.

Ni kanske minns att jag blev av med min fotvård i somras, men nu ska jag få en ny. Idag ska jag dit och hoppas att det blir bättre den här gången. Stormsteg närmar sig Bokmässan, och veckan efter är det Dyslexiveckan.


Inga kommentarer: