tisdag, juli 02, 2024

Tisdagar är sköna








Känslan av att gå runt hemma och bara slappa är härlig. Jag behöver inte göra något för någon annan, så jag fortsätter att städa mitt hem. Idag är det första gången som fåglarna inte skrikit så tidigt på morgonen.


Åh, vilken mysig eftermiddag! Jag fick besök av en matgäst. Vi åt en enkel middag med spaghetti och köttfärssås. Efter det drack vi kaffe och hade en trevlig pratstund. Sen åkte vi till Velanda och på eftermiddagen besökte vi ett café där vi åt en tunnbrödsrulle, kaka och kaffe för endast 60 kr, med Velandas musikorkester som musikunderhållning som tillägg.


Efter det fick jag hjälp att komma till mataffären och handla. Usch, vad maten har blivit dyr! Allt smygs upp och blir dyrare och dyrare. Vasas knäckebröd kostade 9 kr men nu kostar det 13 kr, och Sibyllas plåtburk med varmkorv har höjt sig med nästan 20 kr. Jag tycker att det är fruktansvärt och känner medlidande för dem som har dålig ekonomi. Jag ska inte klaga, men jag tänker på äldre och unga som inte har så bra inkomster.

När vi kom tillbaka till min lägenhet satte vi oss på min inglasade balkong och tittade på solnedgången. Det var så mysigt att njuta av kvällen. Nu var det slut på kattvakten.

---

Inga kommentarer: