måndag, juli 15, 2024

Förberedelser och Hemmakvällar

 

Jösses, jag trodde aldrig att jag skulle bli klar till resan. Packningen tog längres tid än väntat, och jag insåg i sista stund att jag hade glömt flera viktiga saker. Men nu ligger jag äntligen ner och lyssnar på en ljudbok medan jag hör regnet skvala utanför fönstret. Det är något rogivande med regnljud, särskilt när man känner sig stressad.


Jag började dagen med en enkel frukost: gröt och ett ägg, och nu har jag satt på lite kaffe för att piggna till. Det är något speciellt med morgonkaffe, doften fyller hela huset och ger en känsla av ro. Jag väntar nu på att min vän ska komma och hämta mig, och vi ska ge oss ut på en resa som jag ser fram emot väldigt mycket. Det ska bli underbart att komma bort ett tag och få nya upplevelser.


Nu är vi tillbaka på hemtrakterna och myser med en kompis. Efter en lång dag på resande fot är det skönt att bara koppla av och umgås. Vi bestämde oss för att äta middag på ett hotell i närheten, och även om menyn såg fantastisk ut, valde jag att ta en barnportion. Ibland är det enklare att äta något mindre, särskilt när man har varit på språng hela dagen.


Vi pratade om allt möjligt under middagen – gamla minnen, framtidsplaner och allt däremellan. Det är sådana stunder som gör resandet värt det. Att kunna dela upplevelser med goda vänner och skapa nya minnen tillsammans.


Nu ser jag fram emot vad morgondagen har att erbjuda. Vi har flera spännande aktiviteter planerade, och jag kan knappt vänta med att utforska mer av området. Men först ska jag njuta av en lugn kväll och kanske lyssna på några fler kapitel av min ljudbok innan det är dags att sova.


---


Inga kommentarer: