lördag, juli 06, 2024

### En Lördag Med Vänskap och Värk



 Jag hade sovit illa på grund av värken i fotleden efter att jag hade slutat med penicillinet. Det hjälpte bara en halv dag innan värken började igen. Så jag sov över hos min vän. Min vän bjöd på en engelsk frukost. Vi tog det ganska lugnt.


Vi tog oss ut i regnet och gick till PMU. Vi strosade runt och jag hittade en helt perfekt datorväska för endast 35 kr. Jag blev sugen på att köpa en ny soffa, men frakten var lika dyr som soffan kostade. Då backade jag ur från det köpet.


Vi bestämde oss för att fixa en tacobuffé idag eftersom det hade varit en dålig dag. Vi sitter och uppgraderar olika datasystem och kanske tar det lugnt idag.


När vi kom tillbaka från PMU, satte vi igång med att förbereda tacobuffén. Vi hackade grönsaker, stekte köttfärs och ordnade med olika tillbehör. Det var riktigt roligt att laga mat tillsammans och vi skrattade mycket under tiden. Maten blev fantastisk och vi njöt av varje tugga.


Efter maten bestämde vi oss för att titta på en film. Vi valde en Norska fall som fick oss att hoppa högt flera gånger. Det var precis vad vi behövde efter en lång och regnig dag.


Kvällen avslutades med att vi satt och pratade om allt möjligt. Vi diskuterade gamla minnen, drömmar och framtidsplaner. Det kändes bra att kunna dela så mycket med en god vän.


Innan jag gick och lade mig, kände jag mig tacksam för dagen trots smärtan i fotleden. Det är fantastiskt hur en väns sällskap och några enkla aktiviteter kan lyfta humöret och göra en dag speciell. Jag hoppas på en bättre natts sömn och ser fram emot vad morgondagen har att erbjuda.





Inga kommentarer: