söndag, juni 02, 2024

Söndag Morgon: Motorkulturfestival och Överraskningar*


Söndag morgon ringde klockan vid 6:00. Efter en snabb frukost begav jag mig till motorkulturfestivalen. Vädret var fantastiskt, verkligen inget att klaga på.

Under festivalen tog jag tillfället i akt att informera besökarna om Dyslexiförbundet. Många i publiken blev överraskade att en sådan förening existerade, vilket kändes bra att kunna sprida kunskap om.

Festivalen avslutades klockan 16:00, och därefter var det dags att packa ihop två tält och två klubbar. Efter en hel helg av intensivt klubbjobb var jag trött och sliten, men det hade definitivt varit värt det.

När vi kom tillbaka till klubbens lokal möttes vi av en otrevlig överraskning: golvet var översvämmat eftersom ett varmvattenrör hade gått sönder. Vi har aldrig haft problem med detta förut, så det var verkligen inte roligt att behöva ringa jouren på en söndag kväll. Till råga på allt hade de inga nycklar till vår lokal, så jag fick vänta på både rörmokare och saneringsfirma.

Jag har ingen aning om hur lång tid allt tog, men det blev en dyr taxiresa hem och jag var inte i säng förrän efter elva på kvällen. Trots denna oväntade händelse var det en givande helg fylld med hårt arbete och fina möten.

Inga kommentarer: