fredag, juni 14, 2024

Sommaren och de Oväntade Händelserna


Denna vecka har verkligen varit händelserik med många möten, middagar och en skolavslutning. På onsdagen, när jag var på väg med bussen, blev jag överraskad av en häftig hagelskur. Haglet gjorde riktigt ont och när jag kom hem var jag tvungen att byta både kläder och skor. Det var verkligen hemskt.

När jag skulle tillbaka till busshållplatsen var det inte mycket bättre. Vi fick vada genom 10 cm vatten för att komma fram. Bussen kunde inte stanna innan hållplatsen och jag blev dyngsur igen. Chauffören visade ingen hänsyn för resenärerna, vilket var frustrerande.

Trots dessa incidenter blev skolavslutningen trevlig, men det hände en olycka där en äldre kvinna ramlade och skadade sig. Vi fick vänta över en timme på ambulansen. Jag kan inte låta bli att undra hur Sverige har blivit så ineffektivt när det gäller att ge snabb hjälp till de behövande. Det verkar som om situationen snarare försämrats än förbättrats.

Efter avslutningen gick jag och några kollegor till en restaurang och njöt av en härlig måltid innan vi begav oss hemåt efter denna långa dag. Jag känner starkt att Sverige borde bli bättre på att se till att både barn och äldre får hjälp snabbare!

Nu är det fredag och efter en lång arbetsdag ska jag hem och packa väskan. Jag ser fram emot en lugn helg med min gubbe och katten. Det ska bli skönt att bara ta det lugnt och njuta av lite välbehövlig vila.

Inga kommentarer: