måndag, juni 10, 2024

Måndagsmorgon: 7 dagar kvar till semestern



Så var det måndag igen och nedräkningen har börjat på allvar. Endast sju dagar kvar till semestern! Det känns nästan overkligt, men jag försöker stålsätta mig för den sista veckan.


Den här veckan blir inte lätt. Tre av dagarna kommer att innebära sena kvällar på jobbet, och på en av dessa kvällar har vi även en afterwork inplanerad. Jag vet att det kommer att bli intensivt, men med tanken på att semestern är så nära, känns det ändå lite lättare att stå ut.


Det är något särskilt med känslan av att ha en semester att se fram emot. Det ger en extra energikick och motivation att ta sig igenom de tuffa dagarna. Och när jag väl sitter där med en drink i handen och njuter av ledigheten, kommer allt slit att vara värt det.


Så nu kör vi! En sista kraftansträngning innan friheten tar vid. Jag ska göra mitt bästa för att hålla humöret uppe och tänka positivt. Snart är jag där.


Trevlig måndag, alla! Vi fixar det här tillsammans!


Inga kommentarer: