tisdag, juni 25, 2024

Jag klagar aldrig om min hälsa, men



Jag klagar aldrig om min hälsa, men den senaste tiden har jag haft ont i min fotled. Det började för ungefär en vecka sedan, och jag kontaktade vårdcentralen för att få hjälp. Det tog några dagar innan jag fick svar att de kunde återkoppla till mig, vilket kändes som en evighet när jag hade värk.
När jag väl fick en tid hos en AT-läkare skickade han mig till röntgen. Efter ännu en lång väntan fick jag beskedet att röntgenbilderna inte visade något ovanligt. Jag kände en viss lättnad, men smärtan i fotleden fortsatte att plåga mig.
Tre dagar senare fick jag ett samtal från AT-läkaren. Han berättade att jag hade en infektion i fotleden, vilket förklarade smärtan och svullnaden jag upplevt. Jag blev frustrerad och trött på att behöva hantera sjukdomar, särskilt nu under sommaren och semestern.
Det är verkligen irriterande att ha ont när man vill njuta av sommaren. Jag hoppas att behandlingen hjälper och att jag snart kan vara tillbaka på fötterna, bokstavligt talat, och kunna njuta av de varma, soliga dagarna utan smärta.

Inga kommentarer: