torsdag, juni 20, 2024

Första Första Dagen Ledig: En Blandad Start


Idag var min första lediga dag, men självklart vaknade jag tidigt på morgonen, vilket inte kändes särskilt roligt. Jag hörde alla som gick ut genom dörren och smällde igen ytterdörren, vilket väckte mig med ett ryck. Dessutom var min habibi jättehungrig.

Jag gick upp och åt en yoghurt och en knäckebrödsmörgås till frukost. Sedan gjorde jag i ordning mig eftersom jag skulle träffa en gammal kollega. Det kändes väldigt trevligt att få träffas igen. Vi åkte till grannkommunen och tog en kaffe tillsammans. Jag lyxade till det med en fralla och en Napoli-bakelse.

Vi gick runt i affärerna, men det var ingen direkt service i några av dem. På vägen hem gick vi in på en loppis där jag hittade en smörbytta med lock. Perfekt och billigt fynd!

så länge känns det inte riktigt som midsommar, trots att jag har semester. När jag kom hem började jag sortera och packa ihop saker eftersom jag ska åka till min vän ikväll. Det ska bli jättemysigt, och jag hoppas verkligen att stämningen blir riktigt midsomrig.

Inga kommentarer: