tisdag, maj 14, 2024

En hektisk tisdag: Utmaningar, fotvård och 14 000 steg mot välmående



Jag har inte en vanlig tisdag denna vecka; det är verkligen mycket att göra. Jag har tre byten denna veckan  på rummet och det är även hektiskt på jobbet. Mitt hjärta går ut till niorna, som precis har genomfört sina sista nationella prov i matematik. Efter en intensiv morgon tog jag en välbehövlig paus för att gå till medicinsk fotvård. Det känns alltid bra att unna sig lite egentid, även för något så vardagligt som fotvård.


Efter det stressade jag hem för att städa och ordna med diverse saker. I all hast glömde jag dock att jag skulle hämta ut mediciner från apoteket igår. Tyvärr nekade de mig att hämta ut dem, så jag håller tummarna för att det går att lösa idag. Trots dagens tumult har jag lyckats gå över 14 000 steg, vilket verkligen känns som en bedrift. Jag känner mig både helnöjd och tillfredsställd med dagens ansträngningar.


Till lunch imorgon ser jag fram emot en smakrik chili con carne med ris, Det ska bli en perfekt måltid för att ladda om batterierna efter en hektisk start på veckan. Att ha en god och näringsrik lunch planerad ger extra motivation att ta sig igenom arbetsdagen med energi.

Inga kommentarer: