lördag, mars 16, 2024

ledig lördag i verkstaden




idag vaknade jag med en känsla av äventyr i luften. Efter att ha tagit mig upp ur sängen, längtade jag efter att ta del av dagen som låg framför mig. En lång frukoststund väntade mig, där jag kunde låta mig sjunka in i lugnet och njuta av varje tugga.

Efter att ha låtit duschen skölja bort morgontröttheten kände jag mig redo att ge mig ut i världen. Vi bestämde oss för att göra en loppisrunda och det visade sig vara ett lyckokast. Bland alla saker vi hittade fann vi några riktiga skatter till vårt gästrum. Påsksaker lockade oss med sina färgglada motiv och vi kunde inte motstå frestelsen att ta med oss några hem.

Efter att ha fyllt på vårt lager av skatter begav vi oss till garaget. Där ägnade vi en stund åt att pyssla om vår trogna bil, som alltid tar oss dit vi vill. Att greja med bilen gav mig en känsla av tillfredsställelse och jag kände mig nöjd med att kunna ge den lite extra omsorg.

Dagen var fylld av små äventyr och jag kände mig tacksam för varje stund. Det är dessa små ögonblick som gör livet så värdefullt och jag ser fram emot att upptäcka vad morgondagen har att erbjuda.

I eftermiddagen blev det en härlig middag med potatis och falukorv, kompletterad med stuvade morötter. Enkla rätter som förenklar livet och fyller det med godhet och värme.

Inga kommentarer: