torsdag, november 23, 2023

De vara 1998

1998 började i trollhättan stad

 

1998 – det var länge sen. Det är 25 år sen. Idag har jag varit på fest, för jag har arbetat i Trollhättans Stad i 25 år. Det var mycket trevligt! Vi fick till förrätt en klassisk toast Skagen med handskadade räkor och forell – det var jättegott och smakade underbart. Sen fick jag en helstekt rostfilé med potatis- och plasternackspuré och bakad jordärtskocka med rödvinsreduktion. Palsternackspuréen var väldigt god och smaka väldigt gott! Till efterrätt fick vi nougatparfet med saltkaramellsås och bärspegel. Det var mycket trevligt.

Vi fick en gåva att köpa på smyckesaffären. Min partner var med mig, det var mycket trevligt. En kollega var också med, som jobbat lika länge. Men vad tiden går! Är det så många som håller sig kvar på sina arbetsplatser och så – nej.

Jag var ju på frissan och gjorde ordning mitt hår och gjorde mig fin till den här kvällen och det var väldigt trevligt. Det var kul att bli uppskattad av Trollhättans Stad.

Ni får ha en trevlig helg, så hörs vi!

 

Inga kommentarer: