onsdag, juli 27, 2022

Fortsätt ledig

 Idag blev det ett trevligt besök här ute, Min mor och hennes väninna kom hit med hembakad kaka och bullar. Vi satt här, och den vi hyr av kom hit också. Vi hade trevligt, men det var lite blåsigt här ute vid stugan. Så vi åkte in till city och gick in på Galande Tuppen och tog en grilltallrik. Det var mycket smarrigt och gott. Sen gick jag och mamma och min kära särbo till Holgers café igen och tog kaffe efteråt. För Galande Tuppen var lite grand ”Klockan är så mycket nu…” Men det står att det är lunch fram till klockan tre. Då ska det ju stå att köket stänger 14.30, men det gjorde det inte. Men vi fick i alla fall maten och alltihopa. Så nu ska vi försöka ta båten och åka ut lite grand, och sen blir det kväll för oss, och äta något annat gott. Ni får ha det så gott så hörs vi!






I kvällningen tog vi och lånade en roddbåt av uthyrningen och åkte ut på sjön. Det var helt underbart. Det var härligt att komma ut. 
Och så testade min särbo att fiska, men det var så mycket grunt runt det här området. Sen åkte vi tillbaka till stugan och gjorde i ordning lite kvällsmat. Det var lite lugnt och gott och rogivande att vara här. Det är skönt. Det var kul att min mor kom och hälsade på här idag. Det känns jättetrevligt.
Nu ska vi försöka sätta oss här ute och njuta av vädret som vi har här.


Inga kommentarer: