fredag, juni 24, 2022

Midsommarafton


 Är det äntligen midsommar och det blir snart mörkt igen. Vaknade i min underbara säng och känns så skönt och även och gå och lägga mig sent så vaknar jag tidigt och är utvilad för en gång skull. Det är nu packat min weekendväska och ska resa   Bjuden på en trevlig midsommar i. Sedan ska jag  hämta  hem min gulliga kisse. Det kommer bli en omställning för henne och hon kommer inte att känna igen sig när hon kommer hem.


Och nu får ni ha en trevlig midsommar !

Midsommarafton blev en härlig, solig och varm dag.
Nu vet jag logistiken för att färdas med 2 bussar. Då har jag bestämt mig. Första bussen tar jag en tidigare. Då slipper jag efter nästa hållplats och jaga bussen.

Nu blev det god lunch ute på altanen med sill och nubbe. Färskpotatis är mumma. Jag köpte jordgubbar och det var riktigt somriga gubbar. Sen testade vi GWs bubbel. Det var riktigt gott och mumsigt med jordgubbar. Vi satt på altanen länge och avnjöt GWs goa bubbel.



Midsommardagen gick vi upp och åt frukost på altanen. Det var en riktigt härlig sommarmorgon. Vi bestämde oss för att ta ut cabben från garaget. Då stötte vi på lite problem. Det var lite  sådär svårt att ta ut den. En gammel Volvososse-container, så vi fick putta ut den och greja. Men vi fick ut våran cabbe. Vi stack ner till kusten. Där var det cruising i Lysekil. Det var mycket folk och ståhej. Vi stannade på första bästa ställe och tog oss thai-mat och åt buffé där. Det var jättegod mat och jättetrevligt. Vi gick runt och strosade och tittade på de fina cabrioleterna
Härligt väder, underbart. Det var nästan 25 grader ute. Vädret var helt magiskt på kvällen. Vi kunde inte ens gå och lägga oss. Vi ville bara sitta ute och ha det mysigt. 

Denna helgen blev det magiskt att njuta med goda vänner och slippa sitta inne i lägenheten.







Nu har jag fått hem min Habibi så nu ska vi gosa här. Så ska vi se om min Neato kommer igång igen. Robotdammsugaren har hoppat ur nätet här och ingen får i gång den. Vi har försökt flera personer. 
Det är skit också!

Inga kommentarer: