onsdag, april 06, 2022

Nyvaken eller inte

Varför är man så skittrött och seg när man vaknar på morgonen, och försöker ta sig ur sängen? Det är tur att jag har min lilla Habibi som drar upp mig på morgonen. Hon skapar uppmärksamhet med sina olika behov. Mitt arbete älskar jag väldigt mycket, det inspirerar att ungdomarna vill ha skönlitterära böcker eller talböcker på olika lässätt. Det är många elever som behöver stöd under nationella prov, som inte får använda hjälpmedel. Nationella prov stödjer rättvis bedömning, betygssättning, elevens kunskaper i grundskolan. I trean, sexan och nian. Alla elever som har läs- och skrivsvårigheter behöver inte samma anpassningar att lyssna på texten. Läroformer finns på olika sätt, anpassningar. Inget gick som det planerades på Teams, det blev uppskjutet. Det blev extra timmars arbete. Sen hade jag bokat tolken till ett möte. Tur att de kunde vara flexibla att hjälpa mig under Teams-mötet. Jag har tjatat på min bostadsrättsförening att jag behöver fler taggar. Igår kväll fick jag ytterligare en extra tagg. Det var faktiskt tur att jag fick det, det har ju krånglat lite grand. Men nu får ni ha det så skönt så hörs vi!

Inga kommentarer: