tisdag, januari 11, 2022

säljaren på butiker

 

En vanlig tisdag… först upp och äter frukost och ger katten lite mat. Jag skulle ta bilen till jobbet idag, tänkte jag. Då hade ju jag fasen ställt om timern till förmiddagstid när jag skulle tina. Tur att jag hade det här från Biltema som man sprutar på rutorna. Till jobbet och ska logga in. Då tappar jag lösenordet och gjorde fel. Fick vänta i två timmar innan jag fick ordning på det. Sen var det en annan grej på jobbet som gick sönder. Jag tänkte ”Nu ger jag upp, jag går härifrån”. Jag orkar inte med mer tokigheter idag.

 Jag kommer aldrig mer att köpa nån grej från Elgiganten. Jag står och förklarar för säljaren att tvättmaskinen står på en pall som jag har köpt av dem. Först hade de inte bomnyckel, så jag fick gå ner och öppna åt dem. Och när jag kommer upp: ”Vi lyfter inte upp torktumlaren på tvättmaskinen, det får vi inte göra”. ”Va, får ni inte göra det?” Plus att tvättmaskinen ska gå i tre timmar innan man kör tvätt i den. Så nu har jag stående en torktumlare i hallen. Och badrumsskåpet är i vardagsrummet. Hur mycket mer tokigt kan det bli här? Jag blir stôllig. Jag kommer aldrig någonsin mer att handla hos Elgiganten över huvud taget. Den servicen när man förklarar hur det ser ut, och det händer inget mer.

 Den här kvällen, jag har lust att krypa ner i sängen och bara dra något över mig. Jag känner att ”usch”. Ja, vilken dag! Men nu får jag försöka ta det lite lugnt och inte vara arg längre. Ni får ha det så gott!  

5 kommentarer:

Anna sa...

Det låter faktiskt mer som att du inte förstår instruktioner eller missuppfattar hela tiden. Elgiganten tycker jag har mycket bra service! Dom har alltid hjälpt till när det krånglar med saker från dom.

Anonym sa...

Herregud hur jobbigt och svårt kan det vara att gå ner med en nyckel?! Pinsamt att ens gnälla över som vuxen. Låter som en 13 åring man ber städa sitt rum.

Anonym sa...

kära anonym
Fråga du inte skriv ditt namn?

Om man har betalat en service med uppbärning av tvättmaskin Betala dyra pengar. Det här är hjälpen. Så vill man ju inte springa ner och öppna till dem och öppnar en tung bom. Allt ska vi ingå i en service. Från affär till hem.

Anonym sa...

Men varför skulle företaget ha din bomnyckel?!! Det är väll bara att låsa upp för dig! Det är en offentlig blogg och det går att välja anonym.Läsarnas val och inte ditt!

Anonym sa...


Har man betalat för leverans till bostaden inte ut till gården. Så ska man ju inte behöva springa ner och öppna bom. En sådan leverans är väldigt dyr kostar nästan 1000 spänn. Såklart har alla bomnyckel för företag till bostadsrättsföreningen
slut diskuterat !!!!!

Gullan