måndag, november 15, 2021

Måndag och ny vecka. Vaknade, härligt, gott.

 

Jag är lite trött på IKEA som gör reklam om olika saker på online. Det var ett högskåp jag beställde därifrån och jag skulle ha inredningen till det.

Ja, jag beställer den, så bär de inte upp den! Jag tänkte – hur fan ska jag få upp det här jädra skåpet. Jag ringer till dem - den utrustningen som är i det skåpet är restnoterat i flera veckor. Varför kan det inte stå när man ska köpa online att tyvärr kan vi inte leverera den här varan, men skåpet kan vi leverera. Tryckte bort det här, gjorde om ordern och köpte ett högskåp. Så får jag vänta på städhållaren så att det blir bra då. Varför gör man såhär? Jag fattar det inte.

Sedan skulle jag sälja  jag ut nytt på min mobil. Det här med WhatsApp – det varnar jag alla. Det kom ett sms där: - Jag köper din mobil.
-Var vänlig gå in på Blockets annons så ska jag leverera den till dig.

Efter 5 minuter så får jag ett sms: - Fyll i ditt kontonummer, fyll i alltihopa. Nu är det bedrägerier överallt på nätet. Jag tycker det här är skrämmande, empati till andra människor? Jag blir vansinnig, jag blir arg!

Sen gjorde jag väl inte så mycket mer. Det vanliga, dagliga saker, planera kläder för morgondagen. Sen gjorde jag inte något mer. Jag kände att jag inte orkade. Men jag lyckades att få skåpet dagen efter. Det är skitbra. Jag ska ha det till den inneboende som behöver ha det därinne.

Men ni får ha det så gott så hörs vi!

Inga kommentarer: