tisdag, augusti 10, 2021

Malma intresseförening bilträff


 

I tomheten vaknar man i sängen, och tar det lite lugnt. Sätter mig på underbara balkongen med kaffe och filmjölk. Jag tog det lite lugnt på morgonen, och pratade med min före detta inneboende. Det var roligt att höra ifrån henne. Jag ringde till min underbara kille och frågade vad han gör.

 Han pratade om att vi skulle ta en tur ut och fira av min sista dag på semestern. Vi åkte till Malma intresseförening, och där mitt ute i oäva var vi, de hade bilträff mitt ute i skogen. Det är ju roligt att det börjar öppna upp sig med olika träffar. Det var olika bilar, många olika sorter, så det var kul att vi kunde åka dit. De hade hamburgare, och då åt vi det först. Så gick vi runt och tittade på fina bilar. Så såg jag en Volkswagen, det ser ut som en liten bubbla fast det inte är en bubbla, det var en lite udda bil. Sen hällregn, så min pojkvän fick låna min snygga Odd Molly-regnkappa med blommor på, för jag hade ju den andra på mig, så det var ju kul. Sen tog vi kaffe och fortsatte att gå runt där. Det var lite bilar och lite folk och fä från bygden där. Det var kul. Så var hans kompis med, vi tyckte det var trevligt att komma ut. Men folk är ju försiktiga med att lägga ut om det är bilträff eller inte, det är bara att gissa sig till nu, känns det som. Men nu ska jag plocka ihop mig, nu har det gått några veckor. 

Jag har haft semester snart sju och en halv vecka, och ska börja jobba igen. Det ska bli kul att träffa arbetskamrater. Men jag tror att min katt kommer att vara kärsvallig till max när jag kommer hem på kvällarna nu. Hon kommer att få vara ensam mycket, och jag hade nästan funderat på om hon skulle kunna vara hos min kille de första dagarna efter min semester så hon får lite sällskap, men jag vet inte hur jag ska göra. Men nog om min fundering, ni får ha det så gott så hörs vi!



Inga kommentarer: