tisdag, maj 18, 2021

Tangentbord som talar och hjälpa dig

 

Jag satt och googlade på App Store och tittade på olika hjälpmedel, och kände att kanske är det på väg: ” oKeyboard är tredje generationens tangentbord för iPhone och iPad med ordförslag även om du stavat fel.
Det innehåller bokstavsljudning och uppläsning av ord och meningar samt autokorrektion, det vill säga många felstavade ord rättas automatiskt. I oKeyboard kan du även lägga till egna ord i ordlistan. Du har full kontroll, så inga ord råkar hamna i ordlistan av misstag. Med ordprediktionen kan du få korrekta förslag även om du stavar fel.” Det är ju helt perfekt att det här kan komma så man får hjälp med stavningen, om det är ”jul” eller ”hjul”, och olika ord som man lätt förväxlar, som ung och ugn. Nu fungerar det bara med iPhone och iPad, och jag vet inte om det finns något liknande. Jag tror att det är ClaroRead som har för Androidtelefoner, men jag är inte till hundra procent säker. Jag har skickat en länk, och jag kommer att skicka en beskrivning också, till min blogg.
Ni får ha det så gott så hörs vi!





https://apps.apple.com/se/app/okeyboard/id1560119659


Inga kommentarer: