söndag, maj 02, 2021

Positivt eller negativt

 Jag ska börja med det negativa jag känner. Jag blev ensam på valborgsmässoafton och det var lite tråkigt. Men jag var trött efter jobbet så det var lite skönt. Jag låg och slötittade lite på Discovery och tog det lite lugnt. 


På helgen sen var jag med min särbo och hämtade ut hans vinterförvarade bil. När vi hade kört hem min bil så tog vi en tur ner till de fina, fina slussarna. Och där hade Slusskafét öppnat, så vi tog en lunch med kycklingsallad. Det var mycket trevlig, varmt och gott ute. 1 maj och det var härligt och gott ute! 
Vi åkte sen till ICA och köpte varsin Budapestbit och tog oss en kaffe. Det var lite lugnt och gott. På kvällen tog vi oss en pizza och vin, men jag blev faktiskt däven och trött, så vi kröp ner tidigt. 




Vi vaknade till en underbar söndagsmorgon – det var väldigt fint väder. Vi kände inte att vi ville göra något på söndagen, så vi starta med nedcabbad bil och for genom Dalsland, och stannade vid Hamrane-baket – hembakat bröd med klengås på och sånt där. Vi satt därute och det var mysigt och härligt att komma ut. Det började tråkigt på fredagen men slutade lyckligt på söndagen. Jag bara stupade i säng på söndagen och tog det allmänt lugnt. 

Några har frågat om det här med pensionär med maten – jag har lagt en länk i förra, så ni kan se vad som menas och så. 

Ni får ha det så gott, så hörs vi!



Inga kommentarer: