söndag, maj 16, 2021

Pirrig inför

 

Vart har helgen tagit vägen det har vart lite långtråkigt och har inte gjort så mycket som jag tänkte ha gjort. I alla fall kom har jag tvättat upp allt. Grumme tvättmedel går inte att tvätta på 30° och det blir klumpar på kläderna upptäckte detta, så jag fick tvätta om flera gånger. Vilket tvättmedel går använda egentligen?
 Plantera blommor ute inte dags än tycker jag. Är frustrerad på att inte jag fick min covidspruta på måndag. Livet är inte lätt det kommer inte bli en rolig sommar i år heller. Jag ser inte fram emot min semester.

Och nu måste jag börja och göra matlådor för veckan. Har ingen inspiration för detta men måste göras. Nu blir det full vecka att jobba. Lite pirrig för torsdagen då ska jag ta mitt sista prov i svenska grammatik. Jag hoppas att det går bra. Jag har inte så stort ordförråd för att kunna leka med ord. Försöker träna på det jättemycket. Men det är inte så lätt alla gånger.

Ligger kvar i sängen och funderar på livet, hur ska det bli i sommar. Kanske ska jag erbjuda mig som hundvakt i sommar eller vad ska man hitta på med åtta veckors ledighet. Röja hemma ett par veckor blir nog bra, det skulle behöva att göras. Använda "appen påminnelse" från google som påminner blir en bra planering. Det gör jag en gång veckan då ser jag vad som bör göras under veckan och boka av stjärna i kanten. Den appen kan påminna er barn att göra läxan eller något annat som till exempel tandläkarbesök. du kan dela med någon också handelslista helt perfekt. 

Jag stannar kvar hos honom över natten, när han vaknar så går vi upp och äter frukost det blev havregrynsgröt, kanel och äppelmos och en kopp kaffe, en lång härlig frukost. 

På väg hem ifrån min särbo så upptäcker jag att de kör som biltjuvar på 45:an, hög hastighet. Har man körkort så bör man veta att man ska man släppa ut personer ifrån filen. Jag släppte fram en person så jag fick flytta mig till annan fil, då kom det en stor bil rätt upp i röven på mig. Det är väldigt argsint körning från olika personer. Jag hoppas snart att polisen är ute och kollar.  De håller inte 70 hastigheten på 45: an längre. Hur har du fått lärt dig och köra egentligen? Den ilskna körningen har ökat i samhället. Särskilt vissa bilsorter.





Pizzan



Det blev en mycket enkel middag, färdig pizzabotten tomatsås, skinka salami, purjolök och tomater. Min särbo kom och tillbringade denna middag med mig.
 Det är aldrig kul att sitta och äta själv. När jag gör pizza så lägger jag den i en stenugn då blir den frasig och mycket smarrigt

En kartläsare fick jag vara på kvällen åt min kära särbo och vi hann, han köpte upp Saabdelar till sin 900 cab, det visade sig vara långt ut i skogen och vi fick leta efter säljaren
Det blev en mysig och underbar dag denna söndag, trots åska och regn!
Det blev lite svårt gå lägga sig i tid.! 






5 kommentarer:

Anonym sa...

Har du stenugn? Lyx!

Gullans svårigheter med Dyslexi sa...

Jag fick med pizzaugn I min nya spisen gammal grill Sten.

Anonym sa...

?

Anonym sa...

nya spis med funktion att bakapizza . en grill sten som pass också till grill..

Anonym sa...

Fattar ingenting men gott med pizza.