söndag, november 22, 2020

vilken mys helg med god middagar

 

sitter jag på söndag kväll och har haft en härlig helg med min särbo. På grund av Corona hämtade han mig här hemma. 

Sen var vi uppe hos honom och åt världens godaste middag: potatis, lax med stenromssås, och det var rödlök i den. Det har jag aldrig i hela mitt liv ätit förut. Det var mumsigt och gott, vi hade trevligt och såg på Morden i Sandhamn. Och så tittade vi på Camilla Läckbergs serie. Och det är många tanter som gillar Martin Stenmark i den serien, han går i kalsongerna, det är många som pratar om det, att han är väldigt snygg och trevlig. Så vi tittade på det, och så såg vi Så mycket bättre. Åh gud va bra Benjamin Ingrosso gör låten Judy min vän, låten från Tommy Körberg. Det var mycket trevligt och härligt. 

På söndan vaknade vi ganska sent, vi gick ju och la oss sent på lördagen också. Jag har aldrig sovit så gott i hela mitt liv! Så bestämde vi oss för att åka hem till mig och göra en ryttarfilé som jag hade fått av en kollega. Detta är från Femtiosexkilospersonen på nätet och heter ”himmelsk grönpepparsås”. Åh gud va smarrigt och gott det blev! Och så gjorde jag faktiskt i ordning en potatisgratäng, och så hade vi morötter och ärter till. Det är en sån där riktig farmor-mormorsmat. Jag ska ju egentligen inte äta potatis, men man kan inte låta bli alltid. Nu får jag äta det i två dagar, sen får jag försöka hålla mig ifrån potatis några dagar.

 Men nu ska jag krypa ner i sängen och njuta av min härliga helg med mina underbara vänner, jag saknar min mor väldigt mycket. Men jag tror inte jag får se henne mer i år. Hoppas hon finns kvar i livet efter jul. Ha det så bra så hörs vi!

Inga kommentarer: