måndag, november 30, 2020

varför läs inte vårdpersonalen detta Tandvårds- och läkemedelsverket?

 

Nu kommer Josla att gnälla igen, I´m sorry. Enligt TLV, Tandvårds- och läkemedelsverket så har min läkare skrivit ut ett recept som jag inte får på förmån. Och varför läser dom inte om det ingår i förmån eller inte? Jag tycker att det är bedrövligt, och även att det har utgått mediciner, så man får springa flera gånger på apoteket. Och nu fick jag betala för det här fast jag kom upp i högkostnadsskyddet! Jag tycker att det är bedrövligt att inte läkaren tittar och ser hur det här ser ut, och kollar upp! Man ska springa som en jävla jojo. Och jag sprang ju som en jojo i helgen, och letade efter det här läkemedlet. Då var det bara ett apotek som var öppet måndag till fredag som hade det här, annars hade det utgått till i början av nästa år. Jag fattar inte hur folk ska kunna springa runt nu när det är så här oroliga tider i Sverige, jag fattar det inte. Men nu ska jag sluta gnälla och se framåt. Men nu har jag betalat 200 kronor för något som jag inte skulle behövt gjort, det är pengar för mig också. 

Så nu får ni ha det så bra!

Inga kommentarer: