söndag, december 15, 2019

tredje advent


Söndag morgon, tredje advent, vad tiden går fort, det går jättefort!

 Jag hade tagit fram och gjorde Kryddburkens julköttbullar, det har jag gjort i många år, hon ifrån Öland. Jag stod och stekte två kilo köttbullar, det var enkelt att göra i ugnen. Sen gjorde jag köttgryta med champinjoner och pickle-gurka och grädde. Sen fick jag för mig att jag skulle göra risgrynsgröt, och sen gjorde jag i ordning pepparkaksdegen. Så jag gjorde ganska mycket, men typiskt krånglade ju diskmaskinen, den blev prickig på utsidan. Tre gånger körde jag den, så nu har jag ett helt berg när jag kommer hem på måndag eftermiddag från jobbet att plocka ihop och göra i ordning. Nu bara väntar jag på att det ska bli fredag så jag får min nya assistent, ska baka vörtbröd. Har ni något tips på vörtbröd så kan ni gärna höra av er.

 Ha det så gôtt!
här har länken till min julköttbullar: 
https://www.kryddburken.se/2007/12/18/julkottbullar/

Inga kommentarer: