tisdag, december 17, 2019

När kommer tomten?


Ny start på veckan, snart är det julafton. Tre dagar kvar på jobbet innan juluppehåll, det ska bli skönt, underbart. Jobbar som vanligt, och det krånglade med Weblib, men det kom igång igen. Men det är mycket krångel med det datasystemet tycker jag. Men vi får se, det kanske är barnsjukdomar på det.
Men vet du vad jag ska göra till våren, vecka 13? Jag är 55 år nästan, och jag ska faktiskt börja studera på kvällstid nu till våren. Och det finns inga hjälpmedel man kan få, skrivtolk och så här. Jag håller på och letar och funderar på hur Komvux är uppbyggt. Jag är lite pirrig för det, men jag får försöka i alla fall.
Hem och röjde i köket, och diskmaskinen hade fungerat, och plockade ur och plockade i och grejade. Så var det nånting i min duschkabin som stoppade igen hålet, så det rann ner sakta. Men jag fick ordning på det, och det började rinna lite bättre. Sen kom min särbo och hämtade bilen, och sen var jag trött. Så jag bara kröp ner i sängen och nästan somnade med en gång, jag var så sliten och trött. 

Men ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: