onsdag, oktober 23, 2019

lyx dag få träffa




Jag vaknar ganska tidigt, jag vaknade 5:30 och var lite pirrig och så där. Sen jobbade jag fram till 16:30.
Jag gick ner till Café Gillet och träffade mina gamla kollegor. Jag blev helt chockad och snopen, det var över 22 personer som vill träffas och pratat och höra hur man har det. Jag tror den äldsta var 77 år och den yngsta var 35 år. Det var gediget med folk och vi kunde sitta och prata länge. Det blev ju sen kväll då också, jag tror jag var hemma strax efter 20:00. Det var fullt ös hela dagen.

En helt annan ska, som jag måste tanka av er till er. Vad tycker ni om detta? Nu ska det bli en ny stadsdel här, där jag bor. Och det ska bli så nytt och fint. De ska bygga en extra bro och minska trafiken på en annan bro. Men vet ni vad de har tänkt på i nybyggnaderna?! Att de som flyttar dit behöver bara ha en halv bil. Det betyder att varannan lägenhet i det bostadsområdet inte kommer kunna ha bil! Det kommer inte finnas någon plats. 


Då tänker jag så här: Barnfamiljer som behöver höra hit och dit, till olika träningar och allt sånt – tror de inte att de behöver ha en bil för att ta sig runt?
Alla jobbar ju inte i Trollhättan, de jobbar utanför Trollhättan de flesta som bor här. Många åker inte tåg, för det går inte lita på tågen lägre.
Jag fattar inte att de kan tänka så vid nybyggen – de här ungdomarna som rita och håller på. Man får ju titta sig omkring. Vi har ju bilparkeringsbrist och behöver bygga ut i vårt område och det byggdes 1972. Då räknade man med en bil/hushåll.
Hur kommer det bli om några år? Jag tror inte att alla kommer cykla eller springa. Det finns olika människor till olika saker. En del tycker om det och andra inte.
Nu sitter min lilla Habibi och säger: ”Nu vill jag ha älg, kom igen nu morsan, nu får du ge mig lite mat!”
Det var det jag ville tanka av mig! 
                                           Ni får ha en trevlig onsdag, så hörs vi!

Inga kommentarer: