måndag, juli 25, 2016

Oj vilken mysig stad




God morgon! Nu är vi i Visby. Oj vilket mysigt ställe vi fick hyra, en stuga! Och det var gott att sova här, inget väsen med bilar eller 
nåt annat. Det var lugnt och gott, och jättegoa sängar, så vi vaknade inte förrän klockan elva. Men det kan väl bero på att vi har varit uppe så länge, många timmar. Så nu har vi tagit oss lite frukost, nu ska vi gå ut och titta på Visby. Jag funderar på om jag ska ta mig lite fotvård, göra mig fin om fötterna. Sen kanske vi åker ut och tar en badtur också, vi tar cabben och åker runt och tittar. Sen funderar jag på att köpa hem Baileys, jag är så sugen på Baileys, vi får se. Men ni får ha en trevlig sommardag! Man kan inte klaga på vädret nu, det är helt underbart! Man vet inte vad man ska ta på sig, men man får försöka. Ni får ha det så gott, nu sitter jag under ett äppelträd och bara njuter av det fina vädret just nu.

Vi skulle göra en gåtur runt och titta i Visby. Vi gick runt och tittade i gränder och strosade, jag tror vi gick över 18000 steg den här dagen. Sen stannade vi på ett mysigt café inne i Visby. Där tog vi blåbärspaj och kaffe och hade det allmänt lite gott. Vi gick runt och fotade, tog massor av kort, fina blommor och fin natur. Sen var jag inne i kyrkan och tände ett ljus för nära och kära som jag tänker på. Vi gick hemåt, och sen åkte vi ut till ett ställe och skulle bada, men det var för långgrunt, och kallt blev det. Så skulle vi hoppa in i en affär och handla, då träffar vi en kompis till min sambo, och min före detta jobbarkompis! Jag blev helt snopen, jag har inte träffat henne sen -97 kanske, det är arton år sen jag såg henne senast! Det är helt otroligt. Sen åkte vi hem och grillade och tog oss lite öl. Vi grillade en ytterfilé och lite grönsaker. Sen hade vi köpt kulpotatis som vi marinerade, det var väldigt gott med bearnaise-sås till! Så det var en underbar dag i Visby med många steg, väldigt trevligt och helt underbart! Man kan ju verkligen inte klaga på vädret, det är ju helt skönt!  

Inga kommentarer: