söndag, juli 24, 2016

Mot ön idag

Vi packade för en semesterresa, och startade resan vid 23.30 på lördag kväll, och kom fram till Nynäshamn klockan 5.30. Det var ju synd, min sambo fick köra hela vägen med sin Saab-cab. Vi hade ju en stolplats, så vi satte oss och försökte vila under tre timmarsresan till Visby. Det gick ju inte! Det var ju lögn i fasen säger jag bara! Ungar som skriker och håller på, det gick inte att sova nånting. Jag var ju så slut. På vägen stannade vi i Eskilstuna och tog oss en hamburgare, vi kände att vi behövde ha nånting i oss. Sen kom vi till Visby och ville bara hitta nånstans med inga ungar, ingenting, bara få vila oss lite. Så vi åkte ut till ett ställe i Visby och la oss där och bara päste lite grand. Det var väldigt gott att bara få sträcka ut. Det var ju ungdomar som var där borta och grillade, men det gick ju an. Då fick vi ett sms om att vi kunde komma in i stugan en timme tidigare. Det var ju så skönt! Vi kom dit, det var en jättemysig stuga med två rum och kök och en liten innergård. Det är så mysigt! Sen vilade vi oss en liten stund, och så gick vi ner och tog oss en planka med oxfilé på, och en gotländsk öl. Det var riktigt gott och smarrigt! Sen var vi tvungna att gå ner till världens största glasskiosk. Där fanns mängder att välja på, men jag tar det vanliga, som jag vet att jag tycker om. Jag får väl pröva nåt annat gott en annan dag. Glass är ju alltid gott i värmen. Det har varit en härlig fin dag med go värme. Jag hoppas det blir så hela den här veckan, underbart!


Inga kommentarer: