lördag, december 12, 2015

Ingen vila



Vilken helg det har varit… jag har haft förkylningsastma. Det har bubblat upp och det har varit jobbigt att ligga och sova. Så denna helgen har jag bara sovit 4 timmar per natt. Det är inte mycket och jag känner mig trött och seg. 
Men jag är glad att jag har fixat julköttbullar utan att göra fel på deciliter och liter, så att dom blev färdiga. Så pojken var och käkade med oss här i lördags kväll.
Sen åkte gubben iväg lite granna och då gjorde jag lyxbullar med saffran, mandel, kanel, kardemumma och socker. Och honung emellan hade jag också i de här saffransbullarna ifrån ”Sju sorters kakor”. I mellan hade jag blandat, mandelmassa, kanel, kardemumma, honung, smör, hasselnötter och socker,  Jag gjorde 65 stycken men egentligen var jag för trött för göra. 



Har bakat saffransbullar 

Inga kommentarer: