onsdag, oktober 07, 2015

Mitt i veckan

Otroligt, idag har det varit en helt otroligt seg dag. Onsdagar som inte borde finnas. Det började när jag knappt hade kommit upp ur sängen, helt utlakad var jag i morse. Men jag tog mig upp ur sängen och gjorde mina fyrkantiga saker, gjorde i ordning mig på morgonen. Jag vet inte vad jag gjorde på morgonen över huvud taget. Satte mig i bilen, åkte till jobbet och jobbade. Till vårdcentralen för kontroll av mitt diabetes-socker. Jag fick träffa en ny sköterska på en ny vårdcentral, åh vilka bra rutiner, det blev kanonbra! Det känns som dom följer upp, har tydliga regler. Dom hör av sig om sex månader, jag ska få en ny tid. Jag har aldrig varit med om att dom föreslår nya tider, och till och med bokar läkare. Jag har aldrig varit med om en så himla bra vårdcentral! Jag känner mig helnöjd! Sen kände jag 
– jag hade bar ätit soppa till lunch, min högrevsoppa – jag kände att jag skulle ha lite mer extra gott i mig. 

Så jag tog fyra laxbitar, jag hade köpt färdiga som jag pluppade ut, fyra matskedar hummerfond, en burk crème fraiche och två och en halv deciliter grädde. Så tog jag en matsked fransk senap. Bredvid hade jag stenbitsrom och kokt potatis. Såsen kokade jag först med hummersås, crème fraiche, grädde och senap och kokade ihop. Jag la in laxen i ugnen och hällde på det. Så kokade jag potäter och slängde över lite dill på den. Det blev väldigt gott! Jag som inte tycker om lax, det är ju inte min grej egentligen. Men nu tyckte jag det var gott igen, det smakade nånting, det var i alla fall lite mat att få i sig. 

Sen åkte vi till återvinningen och slängde skräp, jag kände mig redig fast jag var så seg på morgonen, vi fick gjort en hel den hemma. Nu ser jag bara fram emot att få in mitt skåp och möblera mina kontorsgrejer och göra i ordning, och göra klart här. Ni får ha det så gott!

Inga kommentarer: