tisdag, september 01, 2015

Första passet är av klarat.

Igår var det höstens första träning, och det var lite jippo runt omkring detta. Jag hade funderingar på att ta bort mitt Aqua-kort och förnya det till något annat kort. Och ett stôlleprov gjorde jag, jag bestämde mig för att ta ett maxkort, så nu har jag två anläggningar att springa på. Det känns ju lite tokigt, jag har ju egentligen inte tid att gå på träning. Jag har ju så mycket… när man har blivit sambo, vi har ju varit det ett år nu, och tiden räcker ju inte till, och jag har mycket att göra på jobbet. Men jag ska försöka lägga in – för jag såg nu att det var spinning på söndagar. Jag får se, jag får en personlig coach till att börja med, gratis i en och en halv timme. Då får jag ju lite tips och råd hur jag ska träna, och vad jag kan göra. Men då kanske han säger att det är skonsammare med vattenjympa. Men jag vill göra nåt mer, jag vill utöka tiden. Så det blev sent igår, det började inte förrän klockan 19 och var slut 20. Men jag ska se, möjligheter finns det alltid. Nästa måndag tror jag att jag får det nya kortet. Jag började på vattenjympanigår, och det känns som det är samma träningssätt som i våras, bara förnyat lite. Börjar man en ny höst eller en ny vår så kan man försöka hitta nåt nytt sätt att träna på. Men så är det. Så jag bara fixade i ordning, så gick jag och la mig igår, jag blev väldigt trött och sliten. Och man går ju många steg per dag, över 10 000 på arbetstid. Så det känns ju i kroppen. Men ni får ha en trevlig kväll, så hörs vi!

Jag vet inte vad jag ska säga – Jesus Christ – det var väldigt mycket styrketräning i vattengympan, det var väldigt starkt. Man känner att man har lata sig för mycket och man känner att man flåsar väldigt mycket och att man blir helt uttömd efter det här! 

Jag åkte hem och kokade mig lite havregrynsgröt och tog det lite lugnt och gjorde inte så mer.

Träning ger färdighet, säger de ju och så var det här idag. Vi får se vad som komma skall. 

Jag lyssnar på lite olika debatter och det är roligt att någon har mailat mig och genom kontaktformatet här inne på bloggen. Kul att de har hittat mig! 

Ni får har det så gott! 

 



Inga kommentarer: