måndag, augusti 24, 2015

Ingen mjukstart på arbetsdagen

Nu är det start på måndag morgon igen. Nu är det segt och gå upp. Det känns väldigt jobbigt att man ska gå upp på morgonen. Det är trögt. Det har kommit en regnskur idag. Det känns inte så gott. Typiskt, så när jag gick emellan så hade jag inte med mig hela hängslen och alltihopa som min gubbe säger. Jag klarade mig inte med så lite kläder. Jag känner att jag inte alls är bra på att förbereda mig med hur jag ska klä mig. Så är det. 



När jag kom hem från jobbet idag så var det en jättegullig kattkompis som bjöd mig på körsbärsvin och getost och färska körsbär. Det var riktigt gott, det ska jag ha till nästa år när jag bjuder någon person hit. Jag har aldrig gillat körsbärsvin förut, men det var väldigt gott att smaka på det. Så det kändes som ett skönt avslut på måndan efter en hoptjock dag, det känns jättegott! Nu ska jag försöka börja röja och så där.

Det är måndag och ni får ha det så gott. Så hörs vi.

Inga kommentarer: