söndag, augusti 23, 2015

Hantverkdag i Björkås

Denna helgen har varit jättemysig! Och jag är jättelycklig att jag har fått in en diskmaskin, det är jättebra! Asko diskmaskin med tre lådor, kanonbra att diska i, hoppas den håller i mer än sex år. Varför har det blivit så med diskmaskiner och sånt, det tycker jag inte om. Sen har vi varit ute vid en sjö och grillat och haft det allmänt trevligt och skönt. Vi grillade kyckling, färdigmarinerade var dom från affären. Så hade vi jättens goda potatissallad till det, så det var riktigt smarrigt och gott! Sen tog vi lite kaffe därute och hade lite trevligt.

 På söndan gick vi upp och tog frukost, och så åkte vi på Björkås hantverkardag. Det var olika hantverkare från trakten. Så var det lite gamla bilar med, och Sjuntorps danslag var med. Det var riktigt trevligt. Så tog vi oss ärtsoppa och pannkaka, men jag ville inte ha ärtsoppa, det tog gubben, och jag tog pannkakor. Det var riktigt gott att äta. Nu har jag lagt kotletter i marinad, i Cola och lite sås, så får vi se vad det blir för smak. Nu ska vi ta cabben ikväll och åka ut och grilla detta och ha det lite mysigt. Så nu tar jag det lite lugnt här och väntar in honom, han ska sätta på vindskyddet bak på cabben. 
Vi hittade vårat smultronställe. Vi hamnade vid Väktor-sjöarna. Jättemysigt ställe och sitta och mysa och grilla. Det var himla underbart! Det blev lite sent som vi åkte ut dit och. Det var jättebra med vindskyddet.

 Det var perfekt köra kött att köra med honung,coca cola och soja i. Det blev väldigt gott. Sen hade jag gjort en egen potatissallad. Det blev väldigt bra.

Så får vi hoppas att allting blir bra. Men ni får ha en skön dag!



Inga kommentarer: