tisdag, januari 13, 2015

vattenpuls

Tisdag morgon och allting… jag fick äcklig mat med mig i lådan, jag har med mig lunchlåda. Jag hatar frysta potatisar, det tycker jag är äckligt att äta, och jag gillar inte ugnskokt lax heller. Jag fick fel med mig till jobbet, usch! Så jag åt bara smörgåsar och ett äpple.
Jag fick gå ner sen efter att jag hade slutat jobbet och köpa en hamburgare, gud va den smakade gott! Det var helt underbart!

Nu var det årets träning, och det låter ”Anna – vattenpuls!” Vilken energikick hon har! Men jag fick ju inte stå på min vanliga plats på vattenjympan, det stod en annan käring där. Men fan, ska hon ställa sig framför mig ändå när vi stod där! Det var träning och slit och hej och hå med farbror Frej… så det var inte alls så roligt, det var jobbigt. Men jag får kanske känna det dagen efter träningen, det var lite nya övningar, man tog i som man kunde. Och nu helt plötsligt fick man ju kort som man ska stämpla i. Nu blir man ju lite mer taggad för att man får lite saker på Älvhögsborg.

 Jag började titta på Bygglov när jag kom hem. Gubben tvättade mattor och jag hade ingen lust att göra nåt, jag var så trött. Tur att min före detta kollega var med på träningen så jag fick åka med henne hem. Det var första doppet i bassängen i år då, så får vi se hur många gånger man orkar. Men jag har hållit på i tio år, så jag tror att jag kommer att fortsätta.


                                                                      Ni får ha det så bra!

Inga kommentarer: