onsdag, december 24, 2014

Väntar på tomten




Julefrid. Nu blir färd upp till Värmland och hälsa på nära och kära, full schå att packa bilen och få med de små  kissarna med i packningen
Vi stannade  i Säffle och tog oss snabbmat på en känd hamburgarekedja, är väl inte så nyttigt kanske. Så blev det uppsitterkväll med Bingolotto   Vi hade tre lotter utan någon som helst vinst.

Jag har hostat nästan i nio dagar jag är kanska trött på den förbaskade hostan på natten. Men vårdcentralen nekade mig vård. Hur har samhället blivit? Även man har hosta så är det jobbigt för jag har också astma.  Det blir jobbigare då.

Julafton blev sedvanligt julbord med dopp i gryta och Mariestads Julöl.  Sen blev det TV med Julshow och film.  Det har varit så mysigt. Vi hade inte så många julklappar min sambo gav mig en päron konjak i julklapp. Så det får bli en Lennartgrogg när vi kommer hem igen.

Inga kommentarer: