fredag, december 05, 2014

Trögt att ta sig hur sängen

God morgon på er alla bloggare, gud va trögt det är att gå upp nu! Segt, jag orkar knappt inte komma ur sängen. Jag skulle kunna sova nästan hela förmiddan. Det är trögt att komma igång, det känns jättejobbigt. Jag trodde jag skulle bli piggare när jag ställde om klockan, men tyvärr blev jag inte det. Jag vet inte om jag har nån infektion i kroppen eller nåt annat skit. Det är väldigt segt för mig att komma igång.
 Men nu är det helg, och min kära älskade sambo har kommit på att vi ska ha filmtrilogi baserad på J.R.R. Tolkiens roman Bilbo – En hobbits äventyr från 1937. Så vi ska se sex timmar film på lördag med goda vänner och god mat, och ha lite trevligt tillsammans. Så han har beställt tacogratänger som jag gör. Så det blir tacogratäng och lite kaffe och lite öl och lite chips och så där. Lite allmänt trevligt och så. Så nästa helg är det premiär på den nya hobbit, det är ju tre delar, så den ska vi gå och titta på då. Vi får se hur den blir. Nu känner jag så här, jag har fått ordning på julpyntet, och alltihopa. Det känns bra, nu är det bara julgardinerna i köket, men det ska ju pensionärspoolen, Kompetensplus heter dom ju, hjälpa mig att sätta upp, och fixa i ordning det sista och städa och göra i ordning ordentligt, så får vi se vad hon tycker. Ni får ha en trevlig förmiddag, jag ska börja jobba och göra i ordning alltihop och greja.

Inga kommentarer: