torsdag, juli 24, 2014

värmebölja



Det är sommar och sol, och jag har nästan inte orkat skriva något på min blogg. Vi har fullt upp, jag hjälper min gubbe med att flytta in hos mig. Vi håller på och bär och flyttar grejer, och städar och rensar hans lägenhet, och han har varit och hyrt ett förråd. Så vi bara går upp och äter frukost, så åker vi bort till honom och grejar och håller på i värmen. Det tar nästan kål på mig detta. Det är tur att det inte är två lägenheter vi ska rensa i. Det är skönt, nu kan vi landa här ett år i min lägenhet, sen får vi se vad det blir, om vi hittar något hus som vi tycker om bägge två. Nu sitter man på balkongen, och nu är man två. Helt underbart, kan bara njuta! Sitter med en bitter lemon, en grogg och bara njuter.
 Vi har tagit ett röj här, dammsugit och jagat bort katthår, sen torkade jag golvet och gjorde i ordning och donade lite. Då är det dags igen att baka tårta! En bekant till mig fyller år. Nu ska vi åka till kusten till helgen och ha lite trevligt, jag hoppas vädret håller i sig. Nu ska vi spendera en dag vid kusten i alla fall, det ska bli riktigt kul att komma ut, det känns väldigt gott! 
Jag tycker det är så roligt, jag har lärt mig läsa recept! Tack vare min dyslexi har jag gjort en strategi hur jag ska läsa mina recept. Jag använder talsyntesen, jag tycker den är bra. ClaroReads talsyntes, jag tycker den är behändig, och tydlig och klar att förstå. Jag har prövat den på många elever, och många älskar den och tycker den är jättebra. Ljudet är jättebra och man kan använda manligt eller kvinnligt, och engelska eller något annat språk. Det känns jättebra, jag känner mig stolt. Och folk beställer tårtor av mig, det är lite roligt att göra. 
Jag ska inte hitta på och göra någon ny tårta i morgon, men jag tänkte jag skulle lura gubben här nu och göra en tårta till hans kaffebesök här. Vi brukar ha torsdagsfika ihop, lite trevligt
Men hur ska man orka gå och träna sen på vattenjympan till hösten, det begriper inte jag, men jag får försöka. Nu ska jag hoppa in i duschen, och sen får min gubbe göra en ny grogg till mig, och sitta och njuta av kvällen. Klockan är ju 23, men man kan ju inte gå och lägga sig, det är alldeles för varmt än så länge. 

Inga kommentarer: