söndag, maj 18, 2014

Habibi är en tjuv


Den här helgen har varit helt underbar, helt skön och så! Vi åt kebabrulle på fredag och myste och hade det underbart.
 Sen på lördag så var vi hos hans kompis och firade honom på hans femtioårskalas. Det var väldigt trevligt, vi fick grilla. Jättegod mat, vi fick plocka själva. Det var ju käckt att ha en grill öppen så, och grilla och äta och må gott, och glasstårta till efterrätt. Det var så gott att sitta ute, det vartoppenväder, vi åkte cab dit. Inte hem, det var lite för kallt att göra det. Vi skulle egentligen landa hos honom, men vi landade hos mig. Vi satte oss och tog ett glas rött här och såg lite grand på tv, och myste med Habibi och Zafira, så dom fick lite sällskap.


bilvård

 Sen på söndagsförmiddag så tog vi bilen bort till honom, och så städade vi den andra bilen och gjorde den jättefin. Medan han gjorde det så gick jag upp och lagade mat. Vi tog lite kokt potatis och spenat och fiskpinnar, det är inte fy skam det! Sen var han så gullig och körde hem mig, och nu är helgen snart slut.

 Men vi har så mycket att planera in för nästa vecka, vi ska skriva ett kontrakt på ett hus! Min dröm har gått i uppfyllelse! Det känns skrämmande, overkligt och förväntansfullt! Jag ska bli husägare igen, för tredje gången gillt. Det ska bli underbart att få komma ut härifrån i mitten av augusti, jag ville flytta in idag egentligen. Men det är ju så mycket att tänka på, så får vi se vad besiktningen kommer att säga, så det inte är för stora fel på huset. Men det ser så välgjort och välplanerat ut, det är helt underbart, det känns så skönt! Jag sa ”Inte en sommar till att bära och flytta”, men det får väl gå! Man får en underbar man till livet, det ska bli helt underbart! Och han får sitt dubbelgarage och jag får mitt stora växthus. Jag ska börja plantera och odla, det ska bli så kul! Jag håller på och grejar lite grand och städar och har det allmänt trevligt. Nu hoppas jag vi får plats med våra älsklingsmöbler och dela porslin och sånt, nu blir det dubbletter. Vi får tänka. Har jag gjort rätt? Snart femtio år i höst, och ändå ska jag skaffa mig ett hus.  Men ni får ha en trevlig kväll!


                                             
  Habibi Tjuvar kudden. God natt

Inga kommentarer: