måndag, april 28, 2014

En liten kvällssolen

God morgon på er! Jag trodde inte jag skulle vakna så pigg här i morse. Så jag kom upp utan att det ringde flera gånger i väckarklockan. Ibland kan det ta nästan 40 minuter på morgonen men jag kom upp nu med en gång. Jag hade ju gjort i ordning alltihopa för att ta med mig smörgåsar och middagen och detta. Det gick ju jättebra, så jag kom iväg med bussen en halvtimme tidigare idag. Jag kände mig överlycklig att jag kom upp och inte var seg. Men det är härligt väder, riktigt vårväder och helt underbart är det ute.
Idag ska jag byta städbolag men jag får se om dom tar det här jobbet. Jag vet inte.
Nu ska jag jobba en stund här och hjälpa någon med nationella prov. Jag ska vara vakt under tidsprovet. Nu ska jag försöka fortsätta och jobba, så ska jag äta min lunch som jag hade gjort i ordning. Det blir kyckling som jag hade i ugnen med lite ris och broccoli. Det är lite gott och äta.

På hemvägen slank jag in på Ritz konditori och så gick jag in på blomsteraffären och handlade en pelargon. Ja, detta gjorde jag för det blev lite mysigt och jag tänkte jag skulle göra i ordning. Sen kom dom och tittade på städningen. Sen började jag och röja och vika kläder, satte på diskmaskin, tvättmaskin och var ut och slängde skräp. Jag röjde rejält och försökte göra så gott jag kunde här hemma.
Jag pratade en liten stund i telefon och jag hade ingen lust och göra något egentligen, men det får väl gå. Jag fick ju gjort en hel del och känner mig helnöjd när jag ska lägga mig ner och sova här nu. Så det känns gott, nu har jag gjort lite granna. Nu har jag 2-3 dagar kvar på mig och göra någonting här. Jag ska rensa mammas låda och kolla vad det var för bôs hon skickade med. 
Så vet jag inte hur jag ska göra med min mor. Hon fyller ju jämt här i slutet på veckan. Jag får kolla så får jag fundera hur jag ska göra.
 Ni får ha det så bra!


Ni får ha en trevlig och solig dag på er, så får vi se vad som händer under veckan. Det är snart förste maj och valborg och allting. Det är mycket helgdagar.



Inga kommentarer: